DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Elektronik Devrelerin Temelleri |
CME 263 |
Güz |
03+00+02 |
Seçmeli |
4 |
6 |
Akademik Birim: |
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Feza KERESTECİOĞLU |
Dersin Amacı: |
Öğrenciye temel devre teorisini ve yarıiletken elemanlar kullanan basit elektronik devrelerinin analizini ve tasarımını öğretmek, laboratuvar ortamında ilgili devrelerin kurulup çalıştırılması |
Dersin İçeriği: |
Temel pasif ve aktif elektronik devre elemanları, basit devrelerin analizi, tasarımı, benzetimi ve gerçeklenmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Elektrik devrelerinin analizini yapabilmek
- 2- Sık kullanılan yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerini anlamak
- 3- Bu elemanları kullanarak, basit elektronik devrelerini analiz edip tasarlayabilecek ve laboratuvarda kurup çalıştırabilmek
- 4- Basit elektronik cihazların çalışma prensiplerini anlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Temel devrelerin benzetim ödevleri, Analog ve sayısal devrelerle ilgili haftalık deneyler, Proteus/Tina TI devre benzetim yazılımı ve MSOffice kullanımı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Temel kavramlar ve büyüklükler |
|
1 |
2 |
Temel kavramlar ve büyüklükler |
|
1 |
3 |
Devre analiz teknikleri, direnç devreleri |
|
1,2 |
4 |
Devre teoremleri |
|
1,3 |
5 |
Sığa, irgiti ve geçici durum analizi |
1. proje başlangıcı |
1,2 |
6 |
Sığa, irgiti ve geçici durum analizi |
1. proje |
1,3 |
7 |
AC güç |
1. proje sunumları |
1,3 |
8 |
AC güç |
2. proje başlangıcı |
1,2,3 |
9 |
İşlevsel kuvvetlendiriciler |
2. proje |
1,2,3 |
10 |
İşlevsel kuvvetlendiriciler |
2. proje sunumları |
1,2,3 |
11 |
Diyotlar |
3. proje başlangıcı |
2,3,4 |
12 |
BJT tranzistörler |
3. proje |
2,3,4 |
13 |
BJT tranzistörler |
3. proje sunumları |
2,3,4 |
14 |
MOSFET tranzistörler |
Dönem sonu projesi |
2,3,4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Hayt, W., Kemmerly J. ve Durbin, S., Engineerıng Circuit Analysis, 6th ed., , McGraw-Hill.
Hambley, A., Electronics, 2nd ed., Prentice-Hall. |
DİĞER KAYNAKLAR
KhasLearn portalı ve Youtube’daki dokümanlar ve görsel malzeme. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Laboratuvar |
10 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
12 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 146 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek