DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Nesneye Yönelik Programlama Dilleri CME 343 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Doğan ÇÖRÜŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı nesneye dayalı programlama fikrini Java dili kullanarak öğretmektir. Bu ders büyük yazılım geliştirmelerde çok kullanışlı olan nesneye dayalı teknikleri gösterir. Yüksek kaliteli yazılım yapılabilmesi için yazılım mühendisliği teknikleri gösterilir.
Dersin İçeriği: Bu ders, Java dilini kullanarak nesneye dayalı yöntem ile yazılım tasarım ve geliştirme tekniklerini öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, nesne odaklı yaklaşım ile tasarım ve yazılım tekniklerini öğreneceklerdir. Konular arasında, Java Dil Temelleri, Java'daki Veri Tipleri, Dizeler ve Karakterler, Sınıflar ve Nesneler, Metotlar, Kontrol Yapıları, GUI Bileşenleri, Diziler, Miras, Eşzamanlı programlama ve İstisna İşlemleri içerir. Ek olarak, sınıflar, çok biçimlilik, soyut sınıflar ve arayüzlerin yazılması ve geliştirilmesi işlenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Nesneye yönelik programlama kavramlarını anlama ve kullanma becerisi
  • 2- Nesne yönelimli programlama yöntemiyle güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanma becerisi
  • 3- Java programlama dilini kullanarak farklı karmaşıklıktaki nesneye yönelik sistemleri programlama becerisi
  • 4- Projeleri tasarlamak ve uygulamak üzere ekipler halinde etkili bir şekilde çalışma becerisi
  • 5- Grafik kullanıcı arayüzleri tasarlama ve programlama becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, ve derste incelenen konuları gözden geçirmeye yönelik alıştırmalar, ödevler, bir ekip projesi ve sınavlar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Nesneye Dayalı Programlamaya Giriş ve Sınıflar Okuma: Ünite 3 1, 2
2 Diziler ve ArrayList Sınıfı Okuma: Ünite 7 1, 2, 3
3 Detaylı Sınıflar Okuma: Ünite 8 1, 2
4 Kalıtım Okuma: Ünite 9 1, 2, 3
5 Polimorfizm ve Interface Kavramı Okuma: Ünite 10 1, 2, 3
6 Nesneye Dayalı Tasarım ve UML Diyagramları Okuma: Konu slaytları 1, 2, 4
7 İstisna İşleme Okuma: Ünite 11 1, 2, 3
8 Vize Sınavı
9 Java Kullanıcı Arayüz Tasarımı Okuma: Ünite 13 2, 3, 5
10 Eş Zamanlılık Temelleri Okuma: Ünite 23 1, 2
11 Üretici ve Tüketici Problemi Okuma: Ünite 23 2, 3, 5
12 Java Collection Temelleri Okuma: Ünite 16 1, 2
13 Tasarım Kalıpları Okuma: Online Ek N 1, 4, 5
14 Revizyon ve Proje Gönderimi 4, 5


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

"Java: How to Program, Late Objects", Deitel & Deitel, 11th Edition, Pearson


DİĞER KAYNAKLAR

- T. Gaddis, "Java ile Başlamak"
- Oracle Java Eğiticileri, https://docs.oracle.com/javase/tutorial/


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Uygulama 5 5
Proje 1 20
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 30
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama5525
Proje12323
Ödev5420
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5