Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Yapım | COMM 102 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Ufuk ÇAVUŞ |
Dersi Veren(ler): | Ufuk ÇAVUŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Ses ve video yapım prensiplerini tanımlaması, analiz etmesi ve uygulaması • Kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını başlangıç seviyesinde kullanabilmesi • Hem bireysel hem de kolektif açıdan; kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını kullanma becerilerini göstererek, farklı medya yapımları tasarlayıp üretebilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencileri, film yapımının temelleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden temel yapım prensiplerini; kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını öğrenmiş olmaları ve basit bir fikri görsel dile dökebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders dört modülden oluşmaktadır: Bunlar: 1. Kamera / Göz 2. Kompozisyon 3. Görsel-işitsel Hikâye Anlatımı 4. Ritim ve düzen Öğrenciler her modül için, bireysel ve grup hâlinde çalıştıkları projelerde yer alacaklar ve böylece sınıfta öğrendikleri temel yapım tekniklerini uygulama fırsatı bulacaklardır. Her proje için, ayrıca değerlendirilecek olan bir sözlü sunum hazırlanması gerekmektedir. Sunumlar izleyici ve jüri karşısında yapılacak olup, öğrenciler birbirlerinin işlerini değerlendireceklerdir. Ders sahada öğrenme ve uygulama üzerine kurulu olduğu için devam ve katılım azami önemdedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Lens, Derinlik, Nesne | Aynı arka plana sahip nesnelerle çekim denemeleri. Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. |
3 | Renk, Işık, Kadraj | Bazı unsurları değiştirerek aynı çekim denemelerini tekrarlama. Konseptleri örnekleme. Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. |
4 | Modül (I) Proje Sunumları | Projedeki direktiflere göre, bir seri fotoğraf çekme/bulma. Projeyi tamamlama. Sunuma hazırlanma. |
5 | Estetik | Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Konseptleri örneklemek için bir kağıt ya da tuvalin (dijital veya dijital olmayan) üstünde çalışma. |
6 | Soyut Düşünce | Gestalt prensipleri üzerine araştırma. Fotoğraf çekme. Uygulamalı arayüz çalışması. |
7 | Modül (II) Proje Sunumları | Modülde verilen direktiflerine göre, dijital ya da dijital olmayan bir projeyi tamamlama. Sunuma hazırlanma. |
8 | Hareketli Görüntü | Bir videoyu iyi yapan nedir? Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Temel kamera teknikleri üzerine araştırma. |
9 | Müzik, Ses ve Metin | Ses ve metin, görüntülerle uyumlu şekilde nasıl kullanılır? Ders materyallerini okuma ve sınıfa örnek getirme. |
10 | Modül (III) Proje Sunumları | Henüz kurgulanmamış kısa bir video projesi tamamlama. Sunuma hazırlanma. |
11 | Müzik ve Hareket | Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Sınıfa örnek getirme. |
12 | Zaman ve Duygu | Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Proje çalışmalarına başlama. |
13 | Modül (IV) Proje Sunumları | Video projesini kurgulayıp bitirme. Sunuma hazırlanma. |
14 | Değerlendirme Haftası |
• Barnwell. J. 2008. Fundamentals of Filmmaking. Lausanne: Ava Books. • Hughes, M. 2012. Digital Filmmaking for Beginners A Practical Guide to Video Production. New York: Mcgraw Hill. • Lauer, David A. and Pentak, Stephen. 2011. Design Basics. Wadsworth Publishing. • Gavin Ambrose and Paul Harris. 2009. Design Thinking, Ava Publishing. • Pearlman, K. 2012. Cutting Rhythms. Focal Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Proje | 4 | 60 |
Sunum/Jüri | 4 | 20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | - |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | - |
Total: | 33 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 |