DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Yapım COMM 102 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ufuk ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler): Ufuk ÇAVUŞ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Ses ve video yapım prensiplerini tanımlaması, analiz etmesi ve uygulaması
• Kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını başlangıç seviyesinde kullanabilmesi
• Hem bireysel hem de kolektif açıdan; kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını kullanma becerilerini göstererek, farklı medya yapımları tasarlayıp üretebilmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri, film yapımının temelleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden temel yapım prensiplerini; kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını öğrenmiş olmaları ve basit bir fikri görsel dile dökebilmeleri beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel yapım prensiplerine ve film yapımındaki teknik ve artistik prosedürlere dair bir kavrayış gösterebilmek
  • 2- Kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını başlangıç seviyesinde kullanabilmek
  • 3- Hem bireysel hem de kolektif açıdan; kamera, ses, ışık, tasarım ve kurgu ekipmanlarını kullanma becerilerini göstererek, farklı medya yapımları tasarlayıp üretebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders dört modülden oluşmaktadır: Bunlar: 1. Kamera / Göz 2. Kompozisyon 3. Görsel-işitsel Hikâye Anlatımı 4. Ritim ve düzen Öğrenciler her modül için, bireysel ve grup hâlinde çalıştıkları projelerde yer alacaklar ve böylece sınıfta öğrendikleri temel yapım tekniklerini uygulama fırsatı bulacaklardır. Her proje için, ayrıca değerlendirilecek olan bir sözlü sunum hazırlanması gerekmektedir. Sunumlar izleyici ve jüri karşısında yapılacak olup, öğrenciler birbirlerinin işlerini değerlendireceklerdir. Ders sahada öğrenme ve uygulama üzerine kurulu olduğu için devam ve katılım azami önemdedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Lens, Derinlik, Nesne Aynı arka plana sahip nesnelerle çekim denemeleri. Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme.
3 Renk, Işık, Kadraj Bazı unsurları değiştirerek aynı çekim denemelerini tekrarlama. Konseptleri örnekleme. Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme.
4 Modül (I) Proje Sunumları Projedeki direktiflere göre, bir seri fotoğraf çekme/bulma. Projeyi tamamlama. Sunuma hazırlanma.
5 Estetik Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Konseptleri örneklemek için bir kağıt ya da tuvalin (dijital veya dijital olmayan) üstünde çalışma.
6 Soyut Düşünce Gestalt prensipleri üzerine araştırma. Fotoğraf çekme. Uygulamalı arayüz çalışması.
7 Modül (II) Proje Sunumları Modülde verilen direktiflerine göre, dijital ya da dijital olmayan bir projeyi tamamlama. Sunuma hazırlanma.
8 Hareketli Görüntü Bir videoyu iyi yapan nedir? Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Temel kamera teknikleri üzerine araştırma.
9 Müzik, Ses ve Metin Ses ve metin, görüntülerle uyumlu şekilde nasıl kullanılır? Ders materyallerini okuma ve sınıfa örnek getirme.
10 Modül (III) Proje Sunumları Henüz kurgulanmamış kısa bir video projesi tamamlama. Sunuma hazırlanma.
11 Müzik ve Hareket Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Sınıfa örnek getirme.
12 Zaman ve Duygu Ders materyallerini okuma ve önerilen filmleri izleme. Proje çalışmalarına başlama.
13 Modül (IV) Proje Sunumları Video projesini kurgulayıp bitirme. Sunuma hazırlanma.
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Barnwell. J. 2008. Fundamentals of Filmmaking. Lausanne: Ava Books.
• Hughes, M. 2012. Digital Filmmaking for Beginners A Practical Guide to Video Production. New York: Mcgraw Hill.
• Lauer, David A. and Pentak, Stephen. 2011. Design Basics. Wadsworth Publishing.
• Gavin Ambrose and Paul Harris. 2009. Design Thinking, Ava Publishing.
• Pearlman, K. 2012. Cutting Rhythms. Focal Press.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 4 60
Sunum/Jüri 4 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 10 -
Total: 33 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41040
Sunum/Jüriye Hazırlık4520
Diğer Uygulamalara Hazırlık133
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10220
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3