DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medyada Özgürlükler ve Haklar COMM 202 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İdil AKIN
Dersi Veren(ler): İdil AKIN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Medya hak ve özgürlükleri ile ilgili pratik(hukuki, sosyopolitik ve ekonomik) sorunları ve zorlukları kavrayabilmeleri,
• Kamusal ve özel haklar, mülkiyet hakları ve telif hakları, kişisel güvenlik ile ilgili haklar gibi medya hak ve özgürlüklerine içkin kavramlar etrafında bilgi sahibi olmaları ve tartışma yürütebilmeleri,
• Bilgi toplumunda karşılaşılan zorluklar karşısında köklü, analize dayalı ve yenilikçi çözümler geliştirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öncelikle sürekli değişen iletişim araçları ve teknolojileri ile birbirimize bağlantılı olduğumuz bilgi toplumunda medya kullanıcılarının karşılaştığı pratik sorunlar, fırsatlar ve zorluklar ile ilgilenir. Bunu yaparken, öğrencileri bilgi toplumunda özgürlük ve hakların temellerine ilişkin bir takım teorik ve yasal yaklaşımlarla donatacaktır.Öğrenciler ayrıca medya ve iletişim politikaları, iletişim etiği, ifade özgürlüğü, gözetim, veri gizliliği, kişisel veriler, dijital güvenlik, telif hakları ve dijital aktvizm konularında bilgi sahibi olacaklardır. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin bilgi toplumunda temel hak ve özgürlükler hakkında uygulamalı deneyimler kazanabilmeleri adına farklı alanlardan belirli vaka analizleri ile desteklenecektir
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Medya özgürlükleri ve hakları konusunda devam eden kamusal ve akademik tartışmaların temel tarihsel bileşenlerini ifade edebilmek
  • 2- Medya özgürlükleri ve hakları ile ilgili temel tartışmalara katılabilecek yetkinliğe sahip olmak
  • 3- Medya özgürlükleri ve hakları ile ilgili zorluklar ve tartışmalar bağlamında güncel vaka analizleri yapabilmek
  • 4- Vatandaşların, hükümetlerin ve kurumların bilgi toplumunda karşılaştıkları zorluklara yenilikçi ve çözüm geliştirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Medya özgürlükleri ve hakları tarihsel temeli: ifade özgürlüğü, medya ve bilgiye erişim 2. Bilgi toplumunda dikkate alınacak husular: gözetim, mahremiyet ve kişisel veriler 3. Fırsatlar ve zorluklar: dijital aktivizm/hacktivizm, telif hakkı sorunları ve vatandaş gazeteciliği Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler bir grup projesi için () çalışacak ve her modülde bir bireysel proje (her biri ) teslim edeceklerdir. Bireysel projelerine ek olarak öğrencilerden grup projeleri içinde de yer almaları ve takım tartışmaları formatında ( ) sözlü olarak projelerini sunmaları beklenir. Ayrıca öğrenciler her modül için atanacak ve sınıf içinde uygulanacak özel vaka analizlerine (her biri ) dayalı olarak değerlendirilecektir. Değerlendirme notunun kalan luk kısmı ise devam ve derslere katılım üzerinden notlandırılacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): İfade Özgürlüğü, Medya Özgürlüğü ve Bilgiye Erişim: Tarihsel Bağlam, tanımlar, dilemmalar Haftalık okuma ve bireysel araştırma
3 Modül (I): İfade Özgürlüğü, Medya Özgürlüğü ve Bilgiye Erişim: Küresel koşullar, yerel düzenlemeler Haftalık okuma ve bireysel araştırma
4 Modül (I): İfade Özgürlüğü, Medya Özgürlüğü ve Bilgiye Erişim: Metelik Basını'ndan Tiktok'a Haftalık okuma- bireysel proje
5 Modül (I): İfade Özgürlüğü, Medya Özgürlüğü ve Bilgiye Erişim: Tartışma: İfade Özgürlüğü mü Nefret Söylemi mi? Tartışma Önizleme- Vaka analizleri
6 Modül (II): Gözetim, Mahremiyet, ve Kişisel Veri: Kamusal vs. Özel Haftalık okuma ve bireysel araştırma
7 Modül (II): Gözetim, Mahremiyet, ve Kişisel Veri: Şirketler ve veri Haftalık okuma ve bireysel araştırma
8 Modül (II): Gözetim, Mahremiyet, ve Kişisel Veri: Haklar ve güvenlik arasında Haftalık okuma-bireysel proje
9 Modül (II): Gözetim, Mahremiyet, ve Kişisel Veri: Tartışma: Halk sağlığı mı vatandaşlık hakları mı? Tartışma Önizleme- Vaka analizleri
10 Modül (III): Telif hakkı, dijital aktivizm ve vatandaş gazeteciliği: Fikri Mülkiyet Haftalık okuma ve bireysel araştırma
11 Modül (III): Telif hakkı, dijital aktivizm ve vatandaş gazeteciliği: Aktivizm/Haktivizm ve vatandaş gazeteciliği ve vatandaş gazeteciliği: Fikri Mülkiyet Haftalık okuma ve bireysel araştırma
12 Modül (III): Telif hakkı, dijital aktivizm ve vatandaş gazeteciliği: Aktivizm/Haktivizm ve vatandaş gazeteciliği Haftalık okuma- bireysel proje
13 Modül (III): Telif hakkı, dijital aktivizm ve vatandaş gazeteciliği? Tartışma: Müşterek kullanım mı fikri mülkiyet hakları mı? Tartışma Önizleme- Vaka analizleri
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Tüm zorunlu okumalar KHASLearn veya KHAS Bilgi Merkezi üzerinden temin edilebilecektir.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 3 30
Proje 4 40
Sunum/Jüri 1 20
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama31030
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler313
Toplam İş Yükü (saat):85


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4