| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mezuniyet Projesi I | COMM 401 | Güz | 02+06+00 | Zorunlu | 5 | 8 |
| Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | İngilizce |
| Dersin Düzeyi: | Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | - - |
| Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Seçilen veya atanan bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması • Akademik veya pazar/endüstri araştırması için araştırma becerileri uygulaması • Proje yönetiminde kazanılan becerileri geliştirmesi ve uygulaması • Makale ve proje raporu yazarken kazanılan becerilerini kullanması • Metin ve multimedya üretiminde kazanılan becerilerini uygulaması • Ekip çalışmasına katılması • Bir araştırma raporu veya çoklu ortam proje portföyü hazırlaması • İleri düzeyde sunum becerileri edinmesi • Çalışmalarında kazanılan beceri ve bilgileri, endüstriden/akademiden mentorlarla işbirliği içinde gerçek vakalara uygulaması |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, son yarıyılında bitirme projesine hazırlanan öğrencilere, ilgili endüstri/sektörden mentorları ile birlikte akademik veya endüstri tabanlı bir proje tasarlama ve uygulama aşamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Kurs, okumalar, seminerler, vaka çalışması analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için süpervizör/akıl hocası seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere bir araştırma projesi fikrinin geliştirilmesi ve uygulanması için ilgili okuma materyalleri sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/akıl hocası seminerler sırasında fikirleri ve her hafta için verilen okumaları tartışacaklar. Öğrencilerin metinleri okuyarak derse gelmeleri beklenir. Vaka Çalışması: Öğrenci ve danışman, araştırma stratejisini veya multi-medya prodüksiyon, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken bir vaka belirleyecektir. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon Haftası | |
| 2 | Proje Yönetimi Çalıştayı | Çalıştay Okumaları |
| 3 | Mentorlerle Tanışma | Proje Fikri Geliştirme |
| 4 | Araştırmayı Kavramsallaştırma: Anlamlı ve Yaratıcı Fikir | Proje Fikri Geliştirme |
| 5 | Proje Fikri Hazırlama | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 6 | Proje Hazırlama | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 7 | Proje Hazırlama | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 8 | Proje Tasarısı | |
| 9 | Proje Tasarısı Onayları | |
| 10 | Proje Uygulamaları | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 11 | Proje Uygulamaları | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 12 | Proje Uygulamaları | Sınıf içi Tartışma ve Sunumlar |
| 13 | Proje Final Sunumları | Sunumlar |
| 14 | Proje Rapor Teslimi |
| Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 12 | 20 |
| Proje | 4 | 25 |
| Sunum/Jüri | 4 | 20 |
| Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 6 | 10 |
| Proje Raporları | 1 | 25 |
| Total: | 27 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
| Proje | 4 | 9 | 36 |
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Diğer Uygulamalara Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 200 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
| OC1 | |||||||||||
| OC2 | |||||||||||
| OC3 | |||||||||||
| OC4 | |||||||||||
| OC5 |