Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mezuniyet Projesi II | COMM 402 | Bahar | 02+08+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Seçilen veya atanan bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması • Akademik veya endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi, • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi, • Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması • Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması • İleri sunum becerileri kazanması • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, son yarıyılında bitirme projesine hazırlanan öğrencilere, ilgili endüstri/sektörden mentorları ile birlikte akademik veya endüstri tabanlı bir proje tasarlama ve uygulama aşamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders okumalar, seminerler, vaka çalışması analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için süpervizör/akıl hocası seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere bir araştırma projesi fikrinin geliştirilmesi ve uygulanması için ilgili okuma materyalleri sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/akıl hocası seminerler sırasında fikirleri ve her hafta için verilen okumaları tartışacaklar. Öğrencilerin metinleri okuyarak derse gelmeleri beklenir. Vaka Çalışması: Öğrenci ve danışman, araştırma stratejisini veya multi-medya prodüksiyon, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken bir vaka belirleyecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | Evre (I): Proje Fikirleri: Atölye- Proje yönetimi | Atölye okumaları |
3 | Evre (I): Proje Fikirleri: Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi |
4 | Evre (I): Proje Fikirleri: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
5 | Evre (I): Proje Fikirleri: Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
6 | Evre (II): Proje Hazırlığı: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
7 | Evre (II): Proje Hazırlığı: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
8 | Evre (III): Proje Tasarımı: Proje tasarımı | |
9 | Evre (III): Proje Tasarımı: Proje tasarımı pilot uygulama | |
10 | Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması | |
11 | Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
12 | Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
13 | Sunumlar | |
14 | Gözden geçirme |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 6 | 10 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 4 | 24 | 96 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat): | 250 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |