DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mezuniyet Projesi II COMM 402 Bahar 02+08+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Seçilen veya atanan bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması
• Akademik veya endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi,
• Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi,
• Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması,
• Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması,
• Ekip çalışmasına katılması
• Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması
• İleri sunum becerileri kazanması
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, son yarıyılında bitirme projesine hazırlanan öğrencilere, ilgili endüstri/sektörden mentorları ile birlikte akademik veya endüstri tabanlı bir proje tasarlama ve uygulama aşamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabilecek,
  • 6- Endüstri ve akademiden mentorler ile birlikte bir proje geliştirme deneyimi elde edeceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders okumalar, seminerler, vaka çalışması analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için süpervizör/akıl hocası seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere bir araştırma projesi fikrinin geliştirilmesi ve uygulanması için ilgili okuma materyalleri sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/akıl hocası seminerler sırasında fikirleri ve her hafta için verilen okumaları tartışacaklar. Öğrencilerin metinleri okuyarak derse gelmeleri beklenir. Vaka Çalışması: Öğrenci ve danışman, araştırma stratejisini veya multi-medya prodüksiyon, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken bir vaka belirleyecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1
2 Evre (I): Proje Fikirleri: Atölye- Proje yönetimi Atölye okumaları
3 Evre (I): Proje Fikirleri: Süpervizörlerle toplantı Proje fikrinin geliştirilmesi
4 Evre (I): Proje Fikirleri: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 Evre (I): Proje Fikirleri: Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
6 Evre (II): Proje Hazırlığı: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
7 Evre (II): Proje Hazırlığı: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
8 Evre (III): Proje Tasarımı: Proje tasarımı
9 Evre (III): Proje Tasarımı: Proje tasarımı pilot uygulama
10 Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması
11 Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
12 Evre (IV): Proje Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
13 Sunumlar
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 4 50
Sunum/Jüri 4 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 6 10
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje42496
Sunum/Jüriye Hazırlık41456
Diğer Uygulamalara Hazırlık6742
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5                  
OC6