Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Proje | COMM 302 | Bahar | 00+02+00 | Seçmeli | 1 | 3 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin şu yetileri kazanmaları beklenmektedir: • İletişim tasarımının teorik ve pratik yönlerini kapsamlı bir projede birleştirmek. • Günümüzün tasarım sorunlarını analiz etmek, kavramsallaştırmak ve yaratıcı çözümler üretmek için tasarım odaklı düşünme metodolojilerini kullanmak. • Görsel iletişim tasarımındaki yeni trendleri, sorunları ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışmak ve değerlendirmek. • Karmaşık iletişim problemlerine etkili tasarım stratejileri oluşturmak ve uygulamak. • Kavramsal anlayışlarını pratik tasarım uygulamalarına dönüştürerek alanın bütüncül bir kavrayışını sergilemek. • Tasarım kavramlarını sunumlar, eleştiriler ve yazılı dokümantasyon aracılığıyla etkili bir şekilde ifade etmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, görsel iletişim tasarımındaki güncel konuları, trendleri ve metodolojileri inceler. Tasarım odaklı düşünme, stratejik problem çözme ve iş birliğine dayalı yaratıcılığa odaklanır. Öğrenciler, kavramsal ve teknik becerilerini geliştirmek amacıyla eleştirel tartışmalara, araştırmalara ve uygulamalı çalışmalara katılacaktır. Fikir üretimi, prototipleme ve akran değerlendirmesi yoluyla kapsamlı bir tasarım projesi geliştirip uygulayacaklardır. Ders, teori ve pratiği birleştirmek için araştırma yöntemlerini, kullanıcı odaklı yaklaşımları ve sektöre uygun araçları da içermektedir. Dersin sonunda öğrenciler, projelerini profesyonel bir ortamda sunup savunarak alanın bütüncül bir anlayışını sergileyeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu dersin temel amacı, öğrencileri ilgi ve hedefleriyle uyumlu projeleri belirleyip geliştirebilmeleri için güçlendirmektir. Bu süreçte merkezi bir rol oynayan, öğrencilerin seçtikleri projeler için gerekli keşif çalışmalarını yapacakları aktif araştırmaya katılım sağlamaktır. Dersler, tartışmalar, videolar ve vaka analizleri gibi çeşitli öğretim yöntemleriyle, öğrenciler seminerde ele alınan temel kavramlarla uyumlu proje alanlarına yönlendirilecektir. Ders boyunca, öğrenciler projeleri üzerinde yapıcı geri bildirim alacak, bu geri bildirimler doğrultusunda fikirlerini geliştirerek, ilgili literatür ve vaka analizleriyle uyumlu hale getireceklerdir. Bu yinelemeli geri bildirim döngüsü, her öğrencinin proje kavramsallaştırması, araştırma entegrasyonu ve proje tamamlanması sürecinde iyi bir şekilde desteklenmesini sağlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım ve Proje Seçimi | Dersin müfredatını ve beklentilerini gözden geçirme; görsel iletişim tasarımındaki güncel trendleri araştırma |
2 | Proje Geliştirme & Seçimi | Proje fikirleri üzerine beyin fırtınası yapma; kısa bir kavram taslağı hazırlama |
3 | Araştırma & Kavram Geliştirme | Literatür taraması yapma; kavramsal yaklaşımları keşfetme |
4 | Teklif Geliştirme & İlk Teslim | Proje önerisini tamamlama; araştırma bulgularını dahil etme |
5 | Tasarım Süreci & İlk Prototip Oluşturma | Tasarım ilkelerini ve metodolojilerini uygulama; ilk eskizler ve prototipler hazırlama |
6 | Prototipleme & Eleştiri | İlk prototipleri oluşturma; akran eleştirisi ve revizyonlar için hazırlık |
7 | Ara Dönem İncelemesi & Sunum | Proje ilerlemesini sınıfla paylaşma; geri bildirim almak için sunum hazırlığı |
8 | Revizyon & Yinelemeli Tasarım | Ara dönem geri bildirimlerini uygulama; tasarım detaylarını iyileştirme |
9 | Proje Uygulaması: Tasarımın Son Hali | Tasarım bileşenlerini son haline getirme; görsel kimlikte tutarlılığı sağlama |
10 | Proje Uygulaması: Uygulama & Tamamlama | Son proje planını uygulama; tüm proje bileşenlerini tamamlama |
11 | Final Sunumu Hazırlığı | Projeyi son haline getirme; destekleyici dokümantasyon hazırlığı |
12 | Final Proje Sunumları | Proje sunumlarını yapma; akran ve öğretmen eleştirileri alma; sonuçları tartışma |
13 | Yansıtma & Belgeleme | Proje deneyimini ve öğrenilenleri yansıtma; tasarım sürecini ve ana bulguları belgeleyerek sunma |
14 | Dersin Sonuçlandırılması & Değerlendirme | Son düşünceler ve içgörüler; seminerden elde edilen önemli derslerin paylaşılması; dersin kapanışı ve geri bildirim alma |
- Ambrose, G. (2015). Design thinking for visual communication. Bloomsbury Publishing. - Boehnert, J. (2018). Design, ecology, politics: Towards the ecocene. Bloomsbury Publishing. - Hörl, E., & Burton, J. E. (Eds.). (2017). General ecology: The new ecological paradigm. Bloomsbury Publishing. - Bateson, G. (1972). Steps to an ecology of mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. University of Chicago press. - Stengers, I. (2005). “Introductory notes on an ecology of practices”. Cultural studies review, 11(1), 183-196. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 4 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 10 |
Total: | 27 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Proje | 3 | 7 | 21 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |