| Akademik Birim: | İletişim Fakültesi | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanatların belli başlı akım ve gelişmelerini kavraması
 • Türkiye’deki sanat kurumlarını ve sanat alanının önemli aktörlerini bilmesi
 • Türkiye’de görsel sanatlar konusunu araştırırken eleştirel bir yaklaşım benimseyip konunun daha geniş sosyokültürel gelişmelerle olan ilişkisini göz önünde bulundurması beklenmektedir.
 | 
  
    | Dersin İçeriği: | Türkiye’nin modernleşme süreci aynı zamanda sanat tarihinin gidişatını değiştirmiştir. Sanatsal üretimin bu değişen doğası da, onu çevreleyen daha geniş sosyokültürel gelişmeler çerçevesinde çok boyutlu bir yaklaşımla çözümlenmeyi gerektirir. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanat tarihinin temel kavram ve gelişmelerini bilecek2- Sanat tarihi ve kültürel bağlam arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirecek3- Türkiye sanat ortamının belli başlı kurum ve aktörleriyle ilgili daha derin bir anlayışa sahip olacaktır.
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, kronolojik bir sırayı takip eden 3 ana modülden oluşmaktadır: 1. 19. Yüzyıldan 1960’lara; 2. 1970’lerden Yeni Milenyum’a 3. Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Oryantasyon Haftası |  | 
	| 2 | (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 19. yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu’nda Görsel Sanatlar | Seçilmiş okumalar | 
	| 3 | (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Görsel Sanatlar ve Modernleşme Hareketi | Seçilmiş okumalar | 
	| 4 | (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Çok Partili Dönem: 1950ler | Seçilmiş okumalar | 
	| 5 | (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 1960lar: 60 Darbesi ve Sonrası | Proje I | 
	| 6 | (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 68 Kuşağı ve 70’lerin Ruhu | Seçilmiş okumalar | 
	| 7 | (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1980ler’de Türkiye’de Sanat Akımları | Seçilmiş okumalar | 
	| 8 | (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1990larda Türkiye’de Sanat Akımları | Proje II | 
	| 9 | (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) 2000’den Günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat | Seçilmiş okumalar | 
	| 10 | (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Türkiye’de Kültür ve Sanat Kurumları | Seçilmiş okumalar | 
	| 11 | (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Alan gezisi  (müze, galeri, vb) | Seçilmiş okumalar | 
	| 12 | (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) | Proje III | 
	| 13 | Final projesi | Sözlü sunumlar | 
	| 14 | Final projesi | Sözlü sunumlar | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek