| Akademik Birim: | 
    İletişim Fakültesi | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersi alan öğrencilerin: 
• 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanatların belli başlı akım ve gelişmelerini kavraması 
• Türkiye’deki sanat kurumlarını ve sanat alanının önemli aktörlerini bilmesi 
• Türkiye’de görsel sanatlar konusunu araştırırken eleştirel bir yaklaşım benimseyip konunun daha geniş sosyokültürel gelişmelerle olan ilişkisini göz önünde bulundurması beklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Türkiye’nin modernleşme süreci aynı zamanda sanat tarihinin gidişatını değiştirmiştir. Sanatsal üretimin bu değişen doğası da, onu çevreleyen daha geniş sosyokültürel gelişmeler çerçevesinde çok boyutlu bir yaklaşımla çözümlenmeyi gerektirir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanat tarihinin temel kavram ve gelişmelerini bilecek
 - 2- Sanat tarihi ve kültürel bağlam arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirecek
 - 3- Türkiye sanat ortamının belli başlı kurum ve aktörleriyle ilgili daha derin bir anlayışa sahip olacaktır.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders, kronolojik bir sırayı takip eden 3 ana modülden oluşmaktadır: 1. 19. Yüzyıldan 1960’lara; 2. 1970’lerden Yeni Milenyum’a 3. Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Oryantasyon Haftası | 
     | 
    
	| 2 | 
    (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 19. yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu’nda Görsel Sanatlar | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 3 | 
    (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Görsel Sanatlar ve Modernleşme Hareketi | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 4 | 
    (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Çok Partili Dönem: 1950ler | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 5 | 
    (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 1960lar: 60 Darbesi ve Sonrası | 
    Proje I | 
    
	| 6 | 
    (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 68 Kuşağı ve 70’lerin Ruhu | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 7 | 
    (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1980ler’de Türkiye’de Sanat Akımları | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 8 | 
    (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1990larda Türkiye’de Sanat Akımları | 
    Proje II | 
    
	| 9 | 
    (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) 2000’den Günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 10 | 
    (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Türkiye’de Kültür ve Sanat Kurumları | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 11 | 
    (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Alan gezisi  (müze, galeri, vb) | 
    Seçilmiş okumalar | 
    
	| 12 | 
    (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) | 
    Proje III | 
    
	| 13 | 
    Final projesi | 
    Sözlü sunumlar | 
    
	| 14 | 
    Final projesi | 
    Sözlü sunumlar | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek