DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Türkiye'de Görsel Sanatlar COMM 351 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanatların belli başlı akım ve gelişmelerini kavraması
• Türkiye’deki sanat kurumlarını ve sanat alanının önemli aktörlerini bilmesi
• Türkiye’de görsel sanatlar konusunu araştırırken eleştirel bir yaklaşım benimseyip konunun daha geniş sosyokültürel gelişmelerle olan ilişkisini göz önünde bulundurması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Türkiye’nin modernleşme süreci aynı zamanda sanat tarihinin gidişatını değiştirmiştir. Sanatsal üretimin bu değişen doğası da, onu çevreleyen daha geniş sosyokültürel gelişmeler çerçevesinde çok boyutlu bir yaklaşımla çözümlenmeyi gerektirir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanat tarihinin temel kavram ve gelişmelerini bilecek
  • 2- Sanat tarihi ve kültürel bağlam arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirecek
  • 3- Türkiye sanat ortamının belli başlı kurum ve aktörleriyle ilgili daha derin bir anlayışa sahip olacaktır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, kronolojik bir sırayı takip eden 3 ana modülden oluşmaktadır: 1. 19. Yüzyıldan 1960’lara; 2. 1970’lerden Yeni Milenyum’a 3. Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 19. yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu’nda Görsel Sanatlar Seçilmiş okumalar
3 (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Görsel Sanatlar ve Modernleşme Hareketi Seçilmiş okumalar
4 (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Çok Partili Dönem: 1950ler Seçilmiş okumalar
5 (Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 1960lar: 60 Darbesi ve Sonrası Proje I
6 (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 68 Kuşağı ve 70’lerin Ruhu Seçilmiş okumalar
7 (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1980ler’de Türkiye’de Sanat Akımları Seçilmiş okumalar
8 (Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1990larda Türkiye’de Sanat Akımları Proje II
9 (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) 2000’den Günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat Seçilmiş okumalar
10 (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Türkiye’de Kültür ve Sanat Kurumları Seçilmiş okumalar
11 (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Alan gezisi (müze, galeri, vb) Seçilmiş okumalar
12 (Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Proje III
13 Final projesi Sözlü sunumlar
14 Final projesi Sözlü sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 20
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2612
Proje32060
Sunum/Jüriye Hazırlık31236
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3