| Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanatların belli başlı akım ve gelişmelerini kavraması
• Türkiye’deki sanat kurumlarını ve sanat alanının önemli aktörlerini bilmesi
• Türkiye’de görsel sanatlar konusunu araştırırken eleştirel bir yaklaşım benimseyip konunun daha geniş sosyokültürel gelişmelerle olan ilişkisini göz önünde bulundurması beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Türkiye’nin modernleşme süreci aynı zamanda sanat tarihinin gidişatını değiştirmiştir. Sanatsal üretimin bu değişen doğası da, onu çevreleyen daha geniş sosyokültürel gelişmeler çerçevesinde çok boyutlu bir yaklaşımla çözümlenmeyi gerektirir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 19. Yüzyıl sonlarından günümüze Türkiye’de görsel sanat tarihinin temel kavram ve gelişmelerini bilecek
- 2- Sanat tarihi ve kültürel bağlam arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirecek
- 3- Türkiye sanat ortamının belli başlı kurum ve aktörleriyle ilgili daha derin bir anlayışa sahip olacaktır.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, kronolojik bir sırayı takip eden 3 ana modülden oluşmaktadır: 1. 19. Yüzyıldan 1960’lara; 2. 1970’lerden Yeni Milenyum’a 3. Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Oryantasyon Haftası |
|
| 2 |
(Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 19. yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu’nda Görsel Sanatlar |
Seçilmiş okumalar |
| 3 |
(Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Görsel Sanatlar ve Modernleşme Hareketi |
Seçilmiş okumalar |
| 4 |
(Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) Çok Partili Dönem: 1950ler |
Seçilmiş okumalar |
| 5 |
(Modül I: 19. Yüzyıldan 1960’lara) 1960lar: 60 Darbesi ve Sonrası |
Proje I |
| 6 |
(Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 68 Kuşağı ve 70’lerin Ruhu |
Seçilmiş okumalar |
| 7 |
(Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1980ler’de Türkiye’de Sanat Akımları |
Seçilmiş okumalar |
| 8 |
(Modül II: 1970’lerden Yeni Milenyum’a) 1990larda Türkiye’de Sanat Akımları |
Proje II |
| 9 |
(Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) 2000’den Günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat |
Seçilmiş okumalar |
| 10 |
(Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Türkiye’de Kültür ve Sanat Kurumları |
Seçilmiş okumalar |
| 11 |
(Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) Alan gezisi (müze, galeri, vb) |
Seçilmiş okumalar |
| 12 |
(Modül III: Günümüz Türkiyesi’nde Çağdaş Sanat) |
Proje III |
| 13 |
Final projesi |
Sözlü sunumlar |
| 14 |
Final projesi |
Sözlü sunumlar |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
1 |
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
|
|
|
| OC2 |
1 |
|
|
|
|
2 |
3 |
|
|
|
|
| OC3 |
2 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek