Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanat Konuları | COMM 352 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Çeşitli çağdaş sanat biçim ve türlerini içeren metinlerin yakından okunmasıyla, çağdaş sanatların insanlar olarak anlayışlarımızdaki rolünü araştırmaları, • Sanat süreçlerinin etrafımızdaki dünyayı nasıl şekillendirdiğini ve etkilediğini incelemeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders 1980 yılından bu yana çağdaş sanattaki temel tartışmaları ve kavramları tanıtacaktır. Sanatçının değişen rolü, öncü sanat, özgünlük sorunu, sanat ekonomisi, mekânsal politika ve sanat, post-modernizm ve ötesi gibi bir dizi tema incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır: 1. Beden 2. Mekân 3. Bağlam Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Modül I: Beden) Temsil | Okuma ödevi |
3 | (Modül I: Beden) Öznellik | Okuma ödevi |
4 | (Modül I: Beden) Alan | Okuma ödevi & uygulama raporu |
5 | (Modül I: Beden) Teknolojiler | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Mekân) Ufuk | Okuma ödevi |
7 | (Modül II: Mekân) Zaman | Okuma ödevi |
8 | (Modül II: Mekân) Titreşimler | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
9 | (Modül III: Bağlam) Dil | Okuma ödevi |
10 | (Modül III: Bağlam) Cinsellik | Okuma ödevi & uygulama raporu |
11 | (Modül III: Bağlam) Tinsellik | Okuma ödevi |
12 | (Modül III: Bağlam) Spekülasyon | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Tekrar | Ders okumaları |
14 | Tekrar | Ders okumaları |
• Merleau-Ponty, Maurice. The Primacy of Perception: And Other Essays on Phenomenological Psychology. Evanston: Northwestern University Press, 1964. • Wood, Paul. Modernism in Dispute: Art since the Forties, Modern Art—Practices and Debates. New Haven: Yale University Press, in association with The Open University, London, 1993. • Jones, Amelia. Performing the Body, Performing the Text. Routledge, 1999. • Barthes, Roland. The Grain of the Voice: Interviews 1962-1980. Berkeley: University of California Press, 1991. • Grosz, Elizabeth. Space, Time, and Perversion: Essays on the Politics of Bodies. New York: Routledge, 1995. • Packer, Randall, and Ken Jordan. Multimedia: From Wagner to Virtual Reality. 1st ed. New York: Norton, 2001. • Bersani, Leo. The Freudian Body: Psychoanalysis and Art. New York: Columbia University Press, 1986. • McDaniel, Craig, Jean Robertson, (2016) Themes of Contemporary Art: Visual Art after 1980, Oxford University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 2 | 40 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 13 | 20 |
Total: | 33 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 3 | 12 | 36 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 |