DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Çağdaş Sanat Konuları COMM 352 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Çeşitli çağdaş sanat biçim ve türlerini içeren metinlerin yakından okunmasıyla, çağdaş sanatların insanlar olarak anlayışlarımızdaki rolünü araştırmaları,
• Sanat süreçlerinin etrafımızdaki dünyayı nasıl şekillendirdiğini ve etkilediğini incelemeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders 1980 yılından bu yana çağdaş sanattaki temel tartışmaları ve kavramları tanıtacaktır. Sanatçının değişen rolü, öncü sanat, özgünlük sorunu, sanat ekonomisi, mekânsal politika ve sanat, post-modernizm ve ötesi gibi bir dizi tema incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1990’lardan bu yana, çağdaş sanat uygulamalarını, toplum ve kentlerdeki sosyal ve politik değişimler ile birlikte analiz edebilecek,
  • 2- Farklı kültürel ortamlardan çıkan işleri yorumlayabilecek,
  • 3- Çağdaş sanat ile ilgili özgün teorik soruları formüle edebilecek ve cevaplarını araştırabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır: 1. Beden 2. Mekân 3. Bağlam Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Modül I: Beden) Temsil Okuma ödevi
3 (Modül I: Beden) Öznellik Okuma ödevi
4 (Modül I: Beden) Alan Okuma ödevi & uygulama raporu
5 (Modül I: Beden) Teknolojiler Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 (Modül II: Mekân) Ufuk Okuma ödevi
7 (Modül II: Mekân) Zaman Okuma ödevi
8 (Modül II: Mekân) Titreşimler Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
9 (Modül III: Bağlam) Dil Okuma ödevi
10 (Modül III: Bağlam) Cinsellik Okuma ödevi & uygulama raporu
11 (Modül III: Bağlam) Tinsellik Okuma ödevi
12 (Modül III: Bağlam) Spekülasyon Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Tekrar Ders okumaları
14 Tekrar Ders okumaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Merleau-Ponty, Maurice. The Primacy of Perception: And Other Essays on Phenomenological Psychology. Evanston: Northwestern University Press, 1964.
• Wood, Paul. Modernism in Dispute: Art since the Forties, Modern Art—Practices and Debates. New Haven: Yale University Press, in association with The Open University, London, 1993.
• Jones, Amelia. Performing the Body, Performing the Text. Routledge, 1999.
• Barthes, Roland. The Grain of the Voice: Interviews 1962-1980. Berkeley: University of California Press, 1991.
• Grosz, Elizabeth. Space, Time, and Perversion: Essays on the Politics of Bodies. New York: Routledge, 1995.
• Packer, Randall, and Ken Jordan. Multimedia: From Wagner to Virtual Reality. 1st ed. New York: Norton, 2001.
• Bersani, Leo. The Freudian Body: Psychoanalysis and Art. New York: Columbia University Press, 1986.
• McDaniel, Craig, Jean Robertson, (2016) Themes of Contemporary Art: Visual Art after 1980, Oxford University Press.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 20
Proje 2 40
Sunum/Jüri 2 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 13 20
Total: 33 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2510
Proje31236
Sunum/Jüriye Hazırlık3824
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13113
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3