DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun ve Siberoyun Tasarımı COMM 354 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Oyun teorisinin temeli hakkında bir anlayış geliştirmek
• Oyun tasarımı alanının teorik ve kavramsal anlayışı hakkında bilgi sahibi olmak
• Oyun geliştirme sürecine genel ve pratik bir bakış sağlayabilme.
• Oyunları tasarımlarına göre değerlendirme, analiz etme ve adım adım inceleyebilme yetisini kazanma.
Dersin İçeriği: Bu ders şu konularda bilgi vermeyi amaçlamaktadır: Bir oyunun içindeki öğeleri, anlatı, temel mekanikler, kontroller, hedefler, dünya, çevre, müzik, ses ve oyun grafikleri. Bu noktada karakter tasarımı ve oyuncu deneyimi, tasarım yaklaşımlarının odak noktası olacaktır, bu yüzden psikoloji, sosyoloji, istatistik, sanat ve dijital kültür gibi alanlara ilgi göstermeleri beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyun geliştirme öğelerinin nasıl tasarlanacağını ve özgün yapıtların nasıl oluşturulacağını öğrenecek,
  • 2- Farklı oyun türleri, oyun teknolojileri ve platformları hakkında edindiği bilgileri uygulayabilecek,
  • 3- Oyunun mekaniği, dinamiği ve estetiği hakkında bilgi edinecek,
  • 4- Oyun endüstrisini ve oyun geliştirme süreçlerini öğrenecek,
  • 5- Oyun tasarımı programını kullanmak için gerekli becerileri kazanacaklardır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Oyun konseptini oluşturma 2. Oyun içi sistemi ve dinamikleri 3. Oyunu Oluşturma Modüller, oyun teorisinin anlaşılmasına yardımcı olan bir projeyle başlar. Öğrencilerden oyun tasarımı konusundaki gözlemlerini sunmaları istenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası: Oyun ve oyun tasarımını tanımlama
2 (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Oyunların öğeleri Okuma ödevi
3 (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Oyunların dramatik unsurları Seçili görsel
4 (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Anlatı Seçili görsel & araştırma projesi
5 (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Karakter tasarımı Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
6 (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Temel mekanik Seçili görsel
7 (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Kontroller Seçili görsel
8 (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Seviye veya çevre tasarımı Seçili görsel & Proje
9 (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Kullanıcı arayüzü Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
10 (Modül III: Oyunu oluşturma) Grafik stili Seçili görsel
11 (Modül III: Oyunu oluşturma) Oyunun Kazanma / Kaybetme koşulu Seçili görsel & proje
12 (Modül III: Oyunu oluşturma) Müzik tarzı, Ses tarzı Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Proje sunumları
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kitaplar:
Challenges for Game Designers, Brenda Brathwaite and Ian Schreiber

Game Design Workshop a Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Tracy Fullerton

Rules of Play - Game Design Fundamentals Katie Salen and Eric Zimmerman


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 3 60
Sunum/Jüri 3 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 10
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler248
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5