Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyun ve Siberoyun Tasarımı | COMM 354 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Oyun teorisinin temeli hakkında bir anlayış geliştirmek • Oyun tasarımı alanının teorik ve kavramsal anlayışı hakkında bilgi sahibi olmak • Oyun geliştirme sürecine genel ve pratik bir bakış sağlayabilme. • Oyunları tasarımlarına göre değerlendirme, analiz etme ve adım adım inceleyebilme yetisini kazanma. |
Dersin İçeriği: | Bu ders şu konularda bilgi vermeyi amaçlamaktadır: Bir oyunun içindeki öğeleri, anlatı, temel mekanikler, kontroller, hedefler, dünya, çevre, müzik, ses ve oyun grafikleri. Bu noktada karakter tasarımı ve oyuncu deneyimi, tasarım yaklaşımlarının odak noktası olacaktır, bu yüzden psikoloji, sosyoloji, istatistik, sanat ve dijital kültür gibi alanlara ilgi göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Oyun konseptini oluşturma 2. Oyun içi sistemi ve dinamikleri 3. Oyunu Oluşturma Modüller, oyun teorisinin anlaşılmasına yardımcı olan bir projeyle başlar. Öğrencilerden oyun tasarımı konusundaki gözlemlerini sunmaları istenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası: Oyun ve oyun tasarımını tanımlama | |
2 | (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Oyunların öğeleri | Okuma ödevi |
3 | (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Oyunların dramatik unsurları | Seçili görsel |
4 | (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Anlatı | Seçili görsel & araştırma projesi |
5 | (Modül I: Oyun konseptini oluşturma) Karakter tasarımı | Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Temel mekanik | Seçili görsel |
7 | (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Kontroller | Seçili görsel |
8 | (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Seviye veya çevre tasarımı | Seçili görsel & Proje |
9 | (Modül II: Oyun içi sistemi ve dinamikleri) Kullanıcı arayüzü | Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
10 | (Modül III: Oyunu oluşturma) Grafik stili | Seçili görsel |
11 | (Modül III: Oyunu oluşturma) Oyunun Kazanma / Kaybetme koşulu | Seçili görsel & proje |
12 | (Modül III: Oyunu oluşturma) Müzik tarzı, Ses tarzı | Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
13 | Proje sunumları | |
14 | Tekrar |
Kitaplar: Challenges for Game Designers, Brenda Brathwaite and Ian Schreiber Game Design Workshop a Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Tracy Fullerton Rules of Play - Game Design Fundamentals Katie Salen and Eric Zimmerman |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 3 | 60 |
Sunum/Jüri | 3 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 2 | 10 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |