DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Portfolyo COMM 404 Güz 00+02+00 Seçmeli 1 3
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerin
- Portföy oluşturmanın temel kavramlarını ve adımlarını öğrenmeleri
- Bir portföye dahil edilebilecek her bileşenin güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilmeleri
- Kişisel markalarını geliştirme becerileri kazanmaları
-Bireyin tarzını, temellerini, becerilerini ve isteklerini profesyonel bir portföyde çekici bir şekilde damıtarak sunması
-Profesyonel bir portföy tasarlaması beklenmektedir
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilere siz kimsiniz, hedef kitleniz kim ve kendinizi nasıl temsil edeceksiniz soruları aracılığıyla profesyonel bir portföy oluşturma adımlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, temel kavramları ve gerçek hayattan örnekleri inceleyerek portföyün uygulamalı öğrenimine odaklanmaktadır. Dersin amacı öğrencilere portföyün bireysel bileşenleri hakkında düşünme ve karar verme süreçlerini nasıl aktarabileceklerini öğretmektir. Ders, dijital, yazılı ve çevrimiçi portföy örneklerini, halkla ilişkiler, yeni medya, görsel iletişim tasarımı, reklamcılık ve radyo, televizyon ve sinema gibi iletişim çalışmalarının çeşitli alanlarını göz önünde bulundurarak derinlemesine inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Portfolyolara ilişkin temel kavramları anlamak
  • 2- Profesyonel yolculuklarını kağıt üstünde sergilemek
  • 3- Sosyal medyanın profesyonel kullanımını öğrenmek
  • 4- Basılı, çevrimiçi ve dijital portföyler arasındaki farkları anlamak
  • 5- Portfolyo tasarımının temellerini öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, ödevler, sınıf içi konu tartışmaları, sunumlar ve atölyeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 İletişim alanında portfolyoların önemi ve etkisi McCormick, 1. ünite
3 Profesyonel gelişimi etkileyici anlatma becerisi McCormick, 2. ünite
4 Portfolyonun hedef kitlesini anlama Konuk konuşmacı
5 Özgeçmişten portfolyoya McCormick, 3. ünite
6 Dijital, yazılı ve çevrim içi portfolyolar McCormick, 5. Ünite ve diğer okumalar Ödev 1: Profesyonel gelişimini anlatmak
7 Atölye: halkla ilişkiler, yeni medya, görsel iletişim tasarımı, reklamcılık ve radyo, televizyon ve sinema alanında portfolyo için gerekli öğeler Konuk konuşmacılar
8 Uzmanlığını sergile: akademik çalışmanın sektöre deneyime çevrilmesi Konuk konuşmacı
9 Uzmanlığını sergile: beceriler, ödüller, dertifikalar McCormick, 4. ünite
10 Uzmanlığını sergile: takım çalışması becerileri Ödev 2: Profesyonel deneyim aktarımında yer alması gereken öğeler
11 Ders içi jüri sunumu: İlk Portfolyo Taslağı
12 Sosyal medyanın profesyonel kullanımı Okuma seçkisi
13 Gelecekteki kariyer için adım atmak Ödev 3: Profesyone Sosyal Medya
14 Ders içi jüri sunumu: Son Portfolyo


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

McCormick, A. L. 2017. How to Create Digital Portfolios to Showcase Your Achievements and Interests. Rosen Publishing Group, New York.
https://icproxy.khas.edu.tr:2442/lib/kadirhas/detail.action?docID=5383647


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Ödev 3 15
Sunum/Jüri 2 60
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Ödev3515
Sunum/Jüriye Hazırlık21530
Diğer Uygulamalara Hazırlık122
Toplam İş Yükü (saat):75


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5