Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Portfolyo | COMM 404 | Güz | 00+02+00 | Seçmeli | 1 | 3 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin - Portföy oluşturmanın temel kavramlarını ve adımlarını öğrenmeleri - Bir portföye dahil edilebilecek her bileşenin güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilmeleri - Kişisel markalarını geliştirme becerileri kazanmaları -Bireyin tarzını, temellerini, becerilerini ve isteklerini profesyonel bir portföyde çekici bir şekilde damıtarak sunması -Profesyonel bir portföy tasarlaması beklenmektedir |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilere siz kimsiniz, hedef kitleniz kim ve kendinizi nasıl temsil edeceksiniz soruları aracılığıyla profesyonel bir portföy oluşturma adımlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, temel kavramları ve gerçek hayattan örnekleri inceleyerek portföyün uygulamalı öğrenimine odaklanmaktadır. Dersin amacı öğrencilere portföyün bireysel bileşenleri hakkında düşünme ve karar verme süreçlerini nasıl aktarabileceklerini öğretmektir. Ders, dijital, yazılı ve çevrimiçi portföy örneklerini, halkla ilişkiler, yeni medya, görsel iletişim tasarımı, reklamcılık ve radyo, televizyon ve sinema gibi iletişim çalışmalarının çeşitli alanlarını göz önünde bulundurarak derinlemesine inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler, ödevler, sınıf içi konu tartışmaları, sunumlar ve atölyeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İletişim alanında portfolyoların önemi ve etkisi | McCormick, 1. ünite |
3 | Profesyonel gelişimi etkileyici anlatma becerisi | McCormick, 2. ünite |
4 | Portfolyonun hedef kitlesini anlama | Konuk konuşmacı |
5 | Özgeçmişten portfolyoya | McCormick, 3. ünite |
6 | Dijital, yazılı ve çevrim içi portfolyolar | McCormick, 5. Ünite ve diğer okumalar Ödev 1: Profesyonel gelişimini anlatmak |
7 | Atölye: halkla ilişkiler, yeni medya, görsel iletişim tasarımı, reklamcılık ve radyo, televizyon ve sinema alanında portfolyo için gerekli öğeler | Konuk konuşmacılar |
8 | Uzmanlığını sergile: akademik çalışmanın sektöre deneyime çevrilmesi | Konuk konuşmacı |
9 | Uzmanlığını sergile: beceriler, ödüller, dertifikalar | McCormick, 4. ünite |
10 | Uzmanlığını sergile: takım çalışması becerileri | Ödev 2: Profesyonel deneyim aktarımında yer alması gereken öğeler |
11 | Ders içi jüri sunumu: İlk Portfolyo Taslağı | |
12 | Sosyal medyanın profesyonel kullanımı | Okuma seçkisi |
13 | Gelecekteki kariyer için adım atmak | Ödev 3: Profesyone Sosyal Medya |
14 | Ders içi jüri sunumu: Son Portfolyo |
McCormick, A. L. 2017. How to Create Digital Portfolios to Showcase Your Achievements and Interests. Rosen Publishing Group, New York. https://icproxy.khas.edu.tr:2442/lib/kadirhas/detail.action?docID=5383647 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Ödev | 3 | 15 |
Sunum/Jüri | 2 | 60 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 10 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |