Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Felsefe ve Yaratıcı Medya | COMM 451 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Yaratıcı medya ve iletişim teorilerini tanıması, • Beşerî bilimlerdeki sanatsal, edebi, felsefi eser ve yapımların analizinde yeterlilik göstermesi, • Yaratıcı medya hakkındaki bilgilerini akademik ve yaratıcı prodüksiyonlar aracılığıyla ifade etmesi, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, antik çağlardan günümüze yaratıcı medya üzerine olan eleştirel düşüncenin önemli temsili isimlerine / yaklaşımlarına odaklanmaktadır. İncelenen bu yaklaşımları odaklanmak amacıyla yaratıcı medyanın çağdaş eserlerinin örneklerini teorinin klasik metinleriyle işler. Ders, yaratıcı medya üzerine olan felsefi çalışmaları uygulama proje ödevleriyle netleştirir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1 Klasik Yaklaşım 2.Yaratıcı Çalışma 3.Teknoloji ve Medyada Zaman Kavramı Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Modül I: Klasik Yaklaşım) Plato & Aristotle | Seçili okuma |
3 | (Modül I: Klasik Yaklaşım) Frankfurt Okulu | Seçili okuma |
4 | (Modül I: Klasik Yaklaşım) Frankfurt Okulu II | Seçili okuma & uygulama raporu |
5 | (Modül I: Klasik Yaklaşım) Pierre Bourdieu | Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Negri & Hardt | Seçili okuma |
7 | (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Alain Badiou | Seçili okuma |
8 | (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Jacques Rancière | Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
9 | (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Martin Heidegger | Seçili okuma |
10 | (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Paul Virilio | Seçili okuma & uygulama raporu |
11 | (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Jean Baudrillard | Seçili okuma |
12 | (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Boris Groys | Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Tekrar | Ders okumaları |
14 | Tekrar | Ders okumaları |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 50 |
Sunum/Jüri | 3 | 30 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 |