DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Felsefe ve Yaratıcı Medya COMM 451 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yaratıcı medya ve iletişim teorilerini tanıması,
• Beşerî bilimlerdeki sanatsal, edebi, felsefi eser ve yapımların analizinde yeterlilik göstermesi,
• Yaratıcı medya hakkındaki bilgilerini akademik ve yaratıcı prodüksiyonlar aracılığıyla ifade etmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, antik çağlardan günümüze yaratıcı medya üzerine olan eleştirel düşüncenin önemli temsili isimlerine / yaklaşımlarına odaklanmaktadır. İncelenen bu yaklaşımları odaklanmak amacıyla yaratıcı medyanın çağdaş eserlerinin örneklerini teorinin klasik metinleriyle işler. Ders, yaratıcı medya üzerine olan felsefi çalışmaları uygulama proje ödevleriyle netleştirir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Popüler kültür estetiğini eleştirel olarak değerlendirme ve ilişkilendirme becerisi edinecek,
  • 2- Yaratıcı medyadaki klasik felsefi kuramları tarihsel bağlam ve gelişimleri ölçüsünde anlayabilme, değerlendirebilme ve bu kuramlarla ilgili güncel tartışmaları takip edebilecek,
  • 3- Metinler ve teoriler hakkında açık, özlü, ilgili ve anlaşılır sorular sorabilecek,
  • 4- Felsefi fikirlerden esin alarak yapılandırılmış yaratıcı eserler oluşturabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1 Klasik Yaklaşım 2.Yaratıcı Çalışma 3.Teknoloji ve Medyada Zaman Kavramı Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Modül I: Klasik Yaklaşım) Plato & Aristotle Seçili okuma
3 (Modül I: Klasik Yaklaşım) Frankfurt Okulu Seçili okuma
4 (Modül I: Klasik Yaklaşım) Frankfurt Okulu II Seçili okuma & uygulama raporu
5 (Modül I: Klasik Yaklaşım) Pierre Bourdieu Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Negri & Hardt Seçili okuma
7 (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Alain Badiou Seçili okuma
8 (Modül II: Yaratıcı Çalışma) Jacques Rancière Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
9 (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Martin Heidegger Seçili okuma
10 (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Paul Virilio Seçili okuma & uygulama raporu
11 (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Jean Baudrillard Seçili okuma
12 (Modül III: Teknoloji ve Zaman) Boris Groys Seçili okuma & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Tekrar Ders okumaları
14 Tekrar Ders okumaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 20
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama248
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4