Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Tasarım Politikaları | COMM 453 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Öğrencilerden beklenenler: • Bir araştırma veya araştırmaya dayalı uygulamalı proje geliştirmek ve sunmak • Akademik veya pazar/endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini uygulamak • Proje yönetiminde kazanılan becerileri geliştirmek ve uygulamak • Makale ve proje raporu yazarken kazanılan becerileri kullanmak • Metin ve multimedya üretiminde kazanılan becerileri uygulamak • Ekip çalışmasına katılmak • Bir araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlamak • İleri sunum becerileri • Endüstriden/akademiden mentorlarla işbirliği yaparak çalışmalarında kazandıkları beceri ve bilgileri gerçek dünyadaki vakalara uygulamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere, belediye ile ilgili kurumlardan, sivil toplum kuruluşlarından veya ilgili sosyal adalet temelli kurumlardan danışman veya mentorlarla işbirliği içinde bir sanat veya tasarım araştırma projesi tasarlama ve uygulama aşamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Kurs, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin birleşiminden oluşur. Okumalar ve seminerler: Her projenin danışmanı/mentörü seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmeleri için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/mentor seminerler sırasında her hafta için belirlenen fikirleri ve okumaları tartışacaktır. Öğrencilerin derse metinleri okuyarak gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve mentor, araştırma stratejisini veya multimedya üretimi, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır. Atölye Çalışmaları: Öğrenciler, sanat ve tasarımın gerçek dünyadaki örnek olay incelemelerini birlikte yaratmayı analiz etmek için mentorluk yapacak endüstri uzmanlarıyla işbirliği içinde gerçekleştirilecek atölye çalışmalarına katılmaya teşvik edilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Evre (I): Hazırlık: Atölye- Proje yönetimi | Çalıştay okumaları |
3 | Evre (I): Hazırlık: Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi |
4 | Evre (I): Hazırlık: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
5 | Evre (I): Hazırlık: Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
6 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
7 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
8 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımı pilot uygulama | |
9 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımlarının onaylanması | |
10 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | |
11 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
12 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
13 | Final projesi sunumları | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
14 | Sunumlar |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 6 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 30 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Proje | 4 | 15 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 9 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
OC2 | 2 | 2 | |||||||||
OC3 | 3 | ||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||
OC5 | 1 | 3 |