DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat ve Tasarım Politikaları COMM 453 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Öğrencilerden beklenenler:
• Bir araştırma veya araştırmaya dayalı uygulamalı proje geliştirmek ve sunmak
• Akademik veya pazar/endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini uygulamak
• Proje yönetiminde kazanılan becerileri geliştirmek ve uygulamak
• Makale ve proje raporu yazarken kazanılan becerileri kullanmak
• Metin ve multimedya üretiminde kazanılan becerileri uygulamak
• Ekip çalışmasına katılmak
• Bir araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlamak
• İleri sunum becerileri
• Endüstriden/akademiden mentorlarla işbirliği yaparak çalışmalarında kazandıkları beceri ve bilgileri gerçek dünyadaki vakalara uygulamak
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, belediye ile ilgili kurumlardan, sivil toplum kuruluşlarından veya ilgili sosyal adalet temelli kurumlardan danışman veya mentorlarla işbirliği içinde bir sanat veya tasarım araştırma projesi tasarlama ve uygulama aşamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Kurs, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin birleşiminden oluşur. Okumalar ve seminerler: Her projenin danışmanı/mentörü seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmeleri için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/mentor seminerler sırasında her hafta için belirlenen fikirleri ve okumaları tartışacaktır. Öğrencilerin derse metinleri okuyarak gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve mentor, araştırma stratejisini veya multimedya üretimi, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır. Atölye Çalışmaları: Öğrenciler, sanat ve tasarımın gerçek dünyadaki örnek olay incelemelerini birlikte yaratmayı analiz etmek için mentorluk yapacak endüstri uzmanlarıyla işbirliği içinde gerçekleştirilecek atölye çalışmalarına katılmaya teşvik edilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Hazırlık: Atölye- Proje yönetimi Çalıştay okumaları
3 Evre (I): Hazırlık: Süpervizörlerle toplantı Proje fikrinin geliştirilmesi
4 Evre (I): Hazırlık: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 Evre (I): Hazırlık: Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
6 Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
7 Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
8 Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımı pilot uygulama
9 Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımlarının onaylanması
10 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması
11 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
12 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
13 Final projesi sunumları Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
14 Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 6 10
Proje 4 50
Sunum/Jüri 4 30
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama6212
Proje41560
Sunum/Jüriye Hazırlık4936
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   1   2 2            
OC2       2 2            
OC3       3              
OC4       3              
OC5   1   3