Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim | COMM 104 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Aylin Sunam |
Dersi Veren(ler): | Banu BAYBARS HAWKS, Aylin Sunam |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Medya ve iletişim çalışmalarınki temel kavramlara hâkim olma anlayışı geliştirmeleri, • Farklı iletişim ortamlarına, medya endüstrilerine ve izleyici çalışmalarına aşina olmaları, • Medya ve iletişim çalışmaları için eleştirel düşünme ve analiz kapasitesi geliştirmeleri, • Medya performansını medya sorunları ışığında değerlendirmeleri ve proje-odaklı çözümler oluşturmaları, • Medya ve iletişim alanındaki problemlere yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin dört yıllık üniversite eğitimlerinde medya ve iletişim çalışmalarında karşılaşacakları kitle iletişim araçları, medya endüstrileri, dijital medya ve izleyici çalışmaları gibi içerik ve kavramlara odaklanmaktadır. Bir kronolojiyi takiben, ders öğrencilerin tarihsel bağlamı ve kitle iletişimine yol açan entelektüel koşulları anlamalarını sağlayacaktır. Bunu yaparken, bu ders aynı zamanda dijital teknolojilerin gelişimi ve dijitalleşme süreçlerine eleştirel bir bakış açısı sağlamaktadır. Bu ders, kitle iletişim araçları ve dijital medya için bir rehber olmayı ve böylece bugünün bazı temel sorularını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Ders, iletişim sistemleri, medyanın kullanımı ve medya performansının medya sorunları, vaatleri ve potansiyeli ışığında objektif olarak değerlendirilmesinin araçları hakkında temel bilgiler sağlayacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kitle İletişim Araçları 2. Medya Endüstrileri 3. İzleyici 4. Dijital Medya Modüller, modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlamaktadır. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Derste öğrenciler dört farklı tipte proje geliştireceklerdir. Bunlar: Verilen konu üzerine grup projesi hazırlama ve tartışma, yazılı proje, bir sosyal medya günlüğü projesi ve bir podcast projesidir. Yazılı ve sözlü sunumlardan oluşan grup projeleri ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrenciler dersin tartışma dersleriyle bağlantılı olarak yürütülecek dört farklı ödev yapacaklardır. Haber, film ve televizyon programı analizini ve tartışmasını içeren bu ödevler, her biri yüzde 5 olmak üzere, toplam ders notunun yüzde 20’sini oluşturmaktadır. Derse katılım, ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantaston Haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Modül (I): Kitle İletişim Araçları: Radyo | Okuma seçkisi |
3 | Modül (I): Kitle İletişim Araçları: Gazete | Ödev 1: Haber analizi ve tartışma |
4 | Modül (I): Kitle İletişim Araçları: Televizyon | Proje 1: “Kitle iletişim araçları geçmişte mi kaldı?” konusu üzerine grup projesi hazırlama ve tartışma |
5 | Modül (II): Medya Endüstrileri: Yerel Medya Endüstrileri | Okuma seçkisi |
6 | Modül (II): Medya Endüstrileri: Küresel Medya Endüstrileri | Ödev 2: Film analizi ve tartışma |
7 | Modül (II): Medya Endüstrileri: Dijital Medya Endüstrileri | Proje 2: “Farklı ülkelerdeki kültür endüstrilerinin karşılaştırılması” konusu üzerine yazılı proje üretme |
8 | Modül (III): İzleyici: Pasif ve Aktif İzleyici | Ödev 3: Kadınları merkez alan televizyon programlarının analizi ve tartışma |
9 | Modül (III): İzleyici: Dijital Medya & İzleyici (“Prosumers” üretici-tüketiciler & “Influencers” fenomenler) | Proje 3: Sosyal medya kullanım alışkanlıklarına ilişkin sosyal medya günlüğü hazırlama |
10 | Modül (IV): Dijital Medya: Mobil Medya & Mobilite | Okuma seçkisi |
11 | Modül (IV): Dijital Medya: Sosyal Ağlar & Kimlikler | Ödev 4: Film analizi ve tartışma |
12 | Modül (IV): Dijital Medya: Dijital Tüketim & Beğeniler | Proje 4: Video yayını hizmetleri üzerine podcast projesi üretme |
13 | Tekrar haftası | |
14 | Tekrar haftası |
Lecture 1: Turow, Joseph. Media Today: An Introduction to Mass Communication. pp. 1-37. Dominick, Joseph. The Dynamics of Mass Communication. Chapter 1. & University of Minnesota Libraries Publishing. Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. Chapter 1, Chapter 2, Chapter 7. Lecture 2: University of Minnesota Libraries Publishing. Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. Chapter 4. Lecture 3: University of Minnesota Libraries Publishing. Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. Chapter 9. Lecture 4: Hodkinson, P. 2017. Media, Culture and Society: An Introduction. 2nd edition. London: SAGE, pages 18-26. Lecture 5: Robertson, Alexa. Media and Politics in a Globalizing World. 1st ed. Cambridge; Malden, MA: Polity, 2015. Lecture 6: Kovarik, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. New York: Continuum, 2011 & Zuboff, S. Big other: surveillance capitalism and the prospects of an information civilization. J Inf Technol 30, 75–89 (2015). https://doi.org/10.1057/jit.2015.5 Lecture 7: Hall, S. (1973). Encoding and Decoding in the television discourse. Lecture 8: Dotulong, C., Toriq, A., Khairani, A., & Kurniawan, F.B. (2018). User Generated Content and the Rise of Internet Prosumer. Lecture 9: Lemos, A. (2010). Post—Mass Media Functions, Locative Media, and Informational Territories: New Ways of Thinking About Territory, Place, and Mobility in Contemporary Society. Space and Culture, 13(4), 403–420. https://doi.org/10.1177/1206331210374144 Lecture 10: Butkowski, C. P., Dixon, T. L., Weeks, K. R., & Smith, M. A. (2020). Quantifying the feminine self(ie): Gender display and social media feedback in young women’s Instagram selfies. New Media & Society, 22(5), 817–837. https://doi.org/10.1177/1461444819871669 Lecture 11: Hallinan, B., & Striphas, T. (2014). Recommended for you: The Netflix Prize and the production of algorithmic culture. New Media & Society, 18(1), 117-137. https://doi:10.1177/1461444814538646 |
Tartışma derslerini tamamlayan film ve podcast’lerin yanı sıra popular gazete ve dergilerden makaleler verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Proje | 4 | 60 |
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | 4 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 3 | - |
Total: | 27 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |