Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Tasarım Tarihi | VCD 207 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Joseph Robert Graham |
Dersi Veren(ler): | Joseph Robert Graham |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Tarih boyunca imge ve nesnelerin üretimine aşina olmak, • Sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir okuryazarlık ve duyarlılık geliştirmeleri, • Sanat ve tasarım biçimlerini etkileyen tarihsel faktörleri incelemeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dersin görsel iletişim tasarımının gelişmesinde önemli olan sanat ve tasarım hareketlerini, stilleri ve formları sunumlar ve çok çeşitli örnekler aracılığı ile çizgisel bir anlayışla ele alır. Doğu ve Batı örneklerinden oluşan sanat ve tasarım tür ve formları ile ilgili tartışmaları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır: 1. Başlangıçlar ve Rönesans, 2. Sanat ve El sanatlarından Moderne, 3. Modernden Çağdaşa Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Modül I: Başlangıçlar ve Rönesans) Sanat ve Tasarımın Tarihini Çalışmak | Okuma ödevi |
3 | (Modül I: Başlangıçlar ve Rönesans) Tarihöncesi Yazı ve Biçim | Okuma ödevi |
4 | (Modül I: Başlangıçlar ve Rönesans) Ortaçağ Yazı biçimleri ve Kitap Formatları & Rönesans Standartları ve Baskıda Modülerlik | Okuma ödevi & uygulama raporu |
5 | (Modül I: Başlangıçlar ve Rönesans) Sanat, Tasarım ve Endüstri, Devrimi | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Sanat ve El sanatlarından Moderne) Modern Hareketin Formasyonu | Okuma ödevi |
7 | (Modül II: Sanat ve El sanatlarından Moderne) Savaş Sonrasında Sanat ve Tasarım | Okuma ödevi |
8 | (Modül II: Sanat ve El sanatlarından Moderne) Uluslararası Tipografik Stil (ISOTYPE) | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
9 | (Modül III: Modernden Çağdaşa) Kurumsalın Yükselişi | Okuma ödevi |
10 | (Modül III: Modernden Çağdaşa) Pop, Protesto ve Postmodernizm | Okuma ödevi & uygulama raporu |
11 | (Modül III: Modernden Çağdaşa) Dijital Tasarım I | Okuma ödevi |
12 | (Modül III: Modernden Çağdaşa) Dijital Tasarım II | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Tekrar | |
14 | Tekrar |
G. Lees-Maffei & R. Houze (eds.). 2010. The Design History Reader. Berg. J. Aynsley. 2001. A Century of Graphic Design. Barron's Educational Series. D. P. Doordan. 1995. Design History: An Anthology. MIT Press. J. Drucker & E. McVarish. 2009. Graphic Design History: A Critical Guide. Pearson Education. S. Heller & E. Pettit. 2000. Graphic Design Timeline. Allworth Press. J. Marquardt and S.Eskilson. 2005. Frames of Reference: Art, History and the World. McGraw Hill: New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 40 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 13 | 20 |
Total: | 35 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 |