Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Multimedya Üretimi | VCD 208 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Mert TANIR |
Dersi Veren(ler): | Mert TANIR |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Bilgisayar tabanlı tasarım programlarının temellerini öğrenir. • Adobe Creative Suite Program Paketi hakkında bilgi sahibi olur. • Bilgisayar destekli tasarım programlarında kazanılan becerileri kullanır. • Bilgisayar tabanlı grafik proje hazırlar. • Grafik tasarım geliştirme sürecine genel bir bakış kazanır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders şu konularda bilgi vermeyi amaçlamaktadır: Çeşitli iletişim ve grafik tasarım ortamlarında metin, görüntü, hareketli görüntü, ses ve animasyon kullanma. Ayrıca bu ders öğrencilere mevcut endüstri koşullarına uygun multimedya tasarım projelerini kavramsallaştırmak, geliştirmek ve üretmek için ihtiyaç duyacakları bilgileri kazandırmaktır. Ders sırasında öğrenciler Adobe Photoshop, Illustrator, After Effect ve Premier programlarını kullanmaya başlayacaklar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir deneyle başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı ve sözlü sunumları0 puan alırken, sözlü sunum notunun %5'i akranlar tarafından değerlendirilmektedir. Sınıf içi başvuru raporları olarak derecelendirilmiştir. Genel notun geri kalanı,`, projeler tarafından kapsanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | (Modül I: 2D Tasarım Photoshop ve Illustrator) Photoshop Eğitimi | Seçilmiş Görsel |
3 | (Modül I: 2D Tasarım Photoshop ve Illustrator) 2D Proje | Seçilmiş Görsel / Seçili okuma ve Görsel araştırma projesi |
4 | (Modül I: 2D Tasarım Photoshop ve Illustrator) Illustrator Eğitimi | Seçilmiş Görsel |
5 | (Modül I: 2D Tasarım Photoshop ve Illustrator) 2D Proje | Seçilmiş Görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Hareket tasarımı Premier) Premier'e Giriş | Seçilmiş Görsel |
7 | (Modül II: Hareket tasarımı Premier) Premier'de hareket tasarımı ve animasyon mantığı | Seçilmiş Görsel |
8 | (Modül II: Hareket tasarımı Premier) Hareket Projesi | Seçilmiş Görsel |
9 | (Modül III: Hareket tasarımı After Effects) After Effect'e Giriş | Seçilmiş Görsel |
10 | (Modül III: Hareket tasarımı After Effects) Final Projesinin anlatımı | Seçilmiş Görsel / Seçili okuma ve Görsel araştırma projesi |
11 | (Modül III: Hareket tasarımı After Effects) Animasyon tasarımı ve kadrajlama | Seçilmiş Görsel |
12 | (Modül III: Hareket tasarımı After Effects) Final projesini sonuçlandırma | Seçilmiş Görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Tekrar | |
14 | Tekrar |
Adobe Photoshop CS6 Classroom in a Book 1st Edition by Adobe Creative Team (Author) Adobe Illustrator CS6 Classroom in a Book 1st Edition by Adobe Creative Team (Author) Adobe Premiere Pro CS6 Classroom in a Book: Adobe Prem Pro CS6 1st Edition by Sandee Adobe Creative Team (Author) Adobe After Effects Classroom in a Book (2020 release) 1st Edition by Lisa Fridsma (Author), Brie Gyncild (Author) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 5 | 60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 2 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 2 | 25 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 2 | 5 |
Total: | 25 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 5 | 14 | 70 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |