Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Kuramları | VCD 210 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Eser SELEN |
Dersi Veren(ler): | Eser SELEN |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • 1900’den günümüze tasarım etkinliğini belirlemiş kuram, kavram ve söylemleri tanımaları, • Birbirinden farklı ve değişen tasarım pratikleri üstüne teorik olarak akıl yürütebilme kapasitesini geliştirmeleri, • Tasarım etkinliği üzerine düşünebilmek için gerekli analitik araçları uygulayabilme becerisini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders 1900’lerden günümüze tasarım kavram, söylem ve problemleri üzerine okumalar üzerine tartışmalardan oluşmaktadır. Okumalar alanın hem pratisyenleri hem de teorisyenlerinden seçilmiştir. Tasarım sahipliği, evrensellik, sosyal sorumluluk konuları tasarım etkinliği ve söyleminin her zaman parçası olmuştur. Okumalar öğrencileri bu meselelerin çıktığı bağlamlarla tanıştırmayı hedefler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kuramsal Araçlar ve Anlamlar 2. Kuram Temelli Tasarım/Tasarım Temelli Kuram 3. Tasarlayarak Öğrenmek Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Modül I: Kuramsal Araçlar ve Anlamlar) Tasarım ve Dünya | Okuma ödevi |
3 | (Modül I: Kuramsal Araçlar ve Anlamlar) Semiyotik | Okuma ödevi |
4 | (Modül I: Kuramsal Araçlar ve Anlamlar) Görsel Retorik | Okuma ödevi & uygulama raporu |
5 | (Modül I: Kuramsal Araçlar ve Anlamlar) Algı – Estetik - Anlatı | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | (Modül II: Kuram Temelli Tasarım/Tasarım Temelli Kuram) Tasarım ve Emek | Okuma ödevi |
7 | (Modül II: Kuram Temelli Tasarım/Tasarım Temelli Kuram) Toplumsal Cinsiyet ve Tasarım | Okuma ödevi |
8 | (Modül II: Kuram Temelli Tasarım/Tasarım Temelli Kuram) Bellek ve Tasarım | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
9 | (Modül III: Tasarlayarak Öğrenmek) Hayvan–Makine Etkileşimi | Okuma ödevi |
10 | (Modül III: Tasarlayarak Öğrenmek) Teknoloji Düşüncesi | Okuma ödevi & uygulama raporu |
11 | (Modül III: Tasarlayarak Öğrenmek) Tasarım ve Küresel Kaygılar | Okuma ödevi |
12 | (Modül III: Tasarlayarak Öğrenmek) Spekülatif Tasarım | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Tekrar | Ders okumaları |
14 | Tekrar | Ders okumaları |
• Roland Barthes, Mythologies. Farrar, Straus and Giroux, 1972. • Leroi-Gourhan, Andre. “Language Symbols,” Gesture and Speech. MIT Press, 1993. • Silverman, Kaja. The Subject of Semiotics, Oxford University Press, 1984. • Lowenthal, David. The Past is a Foreign Country. 1985. • Nelson, Harold G., and Erik Stolterman. 2012. The Design Way: Intentional Change in an Unpredictable World. Second edition. Cambridge, Massachusestts ; London, England: The MIT Press. • Grace Lees-Maffei and Rebecca Houze (eds.), The Design History Reader. Berg Publishers, 2010. • Ken Smith, Sandra Moriarty, Gretchen Barbatsis, Keith Kenney. Eds. Handbook of Visual Communication, and Media. Lawrence Erlbaum Associates, NJ, London, 2005. • Bennett, Audrey. Design Studies: Theory and Research in Graphic Design. New York: Princeton Architectural Press, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 40 |
Sunum/Jüri | 3 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 13 | 10 |
Total: | 35 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 3 | 12 | 36 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |