DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Etkileşim Tasarımı VCD 212 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Doruk KUMKUMOĞLU
Dersi Veren(ler): Doruk KUMKUMOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin
• İnternet, mobil ve kurulum için etkileşimli ürünler tasarlaması,
• İleri teknoloji tasarım ve proje yönetimi araçlarını uygulaması,
• Dijital ürünler tasarlaması,
• Alan terminolojisini kullanarak işleri analiz etmesi ve tartışması,
• Profesyonellik becerileri edinmesi (düzenli sunum, talimatların takibi, teslim tarihlerine uyum) beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, ara yüz tasarımının temel enstrümanları olarak, öğrencilere grafik dil ve yüzey tasarımının temellerini vermektir. Hiyerarşi, düzen, çizgi, görüntü, şekil, tipografi ve okunabilirlik gibi temel görsel bileşenler üzerinde kapsamlı bir şekilde çalışılacak ve anlamlı bir tasarım oluşturmak için bu bileşenler arasındaki etkileşim kavramsallaştırılacaktır. Dersin kapsamında öğrenciler, arayüz ve deneyime dayalı kullanıcı etkileşimleri tasarlayabilecekleri bir dizi araç ve teknik ile tanıştırılacaktır. Öğrenciler teorik ve pratik tasarım hedefleri ile kendi yaratıcı üretimleri için bir tasarım perspektifi elde edecektir. Bireysel ve takım çalışmalarıyla öğrenciler farklı görselleri karakterize edebilecek dokunsal ve işitsel temas noktaları yaratacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Proje amacını ve kapsamını ifade edebilecek,
  • 2- Kullanıcı arayüzü tasarımını etkin kılan bileşenleri analiz edebilecek,
  • 3- Etkileşimli kullanıcı arayüzleri tasarlayabilecek,
  • 4- Kavramsal çerçeve geliştirebilecek,
  • 5- Görsel arayüz çerçevesi geliştirebilecek,
  • 6- Tasarım prototipi oluşturabilecek ve kullanılabilirlik testi geliştirip uygulayabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kullanıcı Arayüzü ve Tasarımı İlkeleri 2. Etkileşim ve Arayüz Tasarımını Anlamak 3. Prototipleme ve Test Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 (Module I: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İlkeleri) Estetik-Kullanılabilirlik etkisi, görsel denge, renk Seçili görsel
3 (Module I: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İlkeleri) Web tipografisi ve okunabilirlik, görsel hiyerarşi Seçili görsel
4 (Module I: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İlkeleri) Sayfa düzeni ve görsel akış, hareket ve kullanılabilirlik Okuma ödevi & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
5 (Module II: Etkileşim ve Arayüz Tasarımını Anlamak) Arayüz sınırlamaları ve yinelemeli tasarım süreci Seçili görsel
6 (Module II: Etkileşim ve Arayüz Tasarımını Anlamak) Personalar ve kullanıcı senaryoları, kullanıcı görev ve hedeflerini tanımlama Seçili görsel
7 (Module II: Etkileşim ve Arayüz Tasarımını Anlamak) Gezinme davranışları, sayfa yapısı Seçili görsel
8 (Module II: Etkileşim ve Arayüz Tasarımını Anlamak) UI Desenleri ve Kütüphaneleri Okuma ödevi& modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
9 (Module III: Prototipleme ve Test) Bilgi Mimarisi ve akış şeması Seçili görsel
10 (Module III: Prototipleme ve Test) Eskizler ve Arayüz Taslakları Seçili görsel
11 (Module III: Prototipleme ve Test) Prototipleme Seçili görsel
12 (Module III: Prototipleme ve Test) Kullanıcı Testi Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Sunum
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Interdisciplinary Interaction Design: A visual Guide to Basic Theories, Models and Ideas for Thinking and Designing for Interactive Web Design and Digital Device Experiences, Pannafino, James
Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Wiley 1 Edition (March 3, 2009)
HTML & CSS, design and build websites, Duckett, Jon, John Wiley & Sons Inc., 2011


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 10
Proje 3 40
Sunum/Jüri 3 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 10
Total: 25 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Uygulama2612
Proje31339
Sunum/Jüriye Hazırlık3824
Diğer Uygulamalara Hazırlık199
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6