| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Atölyesi I | VCD 323 | Güz | 02+06+00 | Zorunlu | 5 | 8 |
| Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | İngilizce |
| Dersin Düzeyi: | Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | - - |
| Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi, • Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması • Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması • İleri sunum becerileri kazanması • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: | Ders, dönem boyunca kısa süreli tasarım projeleri ile öğrencilerin farklı görsel iletişim tasarım tekniklerini deneyimlemesi ve tasarım süreçlerini sınıfta sunmaları ve tartışmaya açmaları ile ilerleyecektir |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve uzman veya danışman, tasarım üretimini ve belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
| 2 | (Evre I) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar |
| 3 | (Evre I) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 4 | (Evre II) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 5 | (Evre II) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 6 | (Evre III) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar |
| 7 | (Evre III) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 8 | (Evre IV) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 9 | (Evre IV) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 10 | (Evre V) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 11 | (Evre V) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar |
| 12 | (Evre V) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
| 13 | Proje sunumları | |
| 14 | Tekrar |
| - |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 20 |
| Proje | 6 | 30 |
| Sunum/Jüri | 6 | 40 |
| Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 10 |
| Total: | 28 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Proje | 6 | 10 | 60 |
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 6 | 15 | 90 |
| Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 200 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
| OC1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
| OC2 | 2 | 2 | |||||||||
| OC3 | 3 | ||||||||||
| OC4 | 3 | ||||||||||
| OC5 | 1 | 3 |