Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Atölyesi II | VCD 320 | Bahar | 02+06+00 | Zorunlu | 5 | 8 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi, • Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması • Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması • İleri sunum becerileri kazanması • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, dönem boyunca kısa süreli tasarım projeleri ile öğrencilerin farklı görsel iletişim tasarım tekniklerini deneyimlemesi ve tasarım süreçlerini sınıfta sunmaları ve tartışmaya açmaları ile ilerleyecektir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve uzman veya danışman, tasarım üretimini ve belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Evre I) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
3 | (Evre I) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
4 | (Evre II) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
5 | (Evre II) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
6 | (Evre III) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
7 | (Evre III) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
8 | (Evre IV) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
9 | (Evre IV) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
10 | (Evre V) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
11 | (Evre V) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
12 | (Evre V) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar |
13 | Proje sunumları | |
14 | Tekrar |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Proje | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | 6 | 40 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 10 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 6 | 10 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 6 | 15 | 90 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 200 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
OC2 | 2 | 2 | |||||||||
OC3 | 3 | ||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||
OC5 | 1 | 3 |