DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarım Atölyesi II VCD 320 Bahar 02+06+00 Zorunlu 5 8
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi,
• Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması,
• Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması,
• Ekip çalışmasına katılması
• Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması
• İleri sunum becerileri kazanması
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, dönem boyunca kısa süreli tasarım projeleri ile öğrencilerin farklı görsel iletişim tasarım tekniklerini deneyimlemesi ve tasarım süreçlerini sınıfta sunmaları ve tartışmaya açmaları ile ilerleyecektir
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve uzman veya danışman, tasarım üretimini ve belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Evre I) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
3 (Evre I) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
4 (Evre II) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
5 (Evre II) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
6 (Evre III) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
7 (Evre III) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
8 (Evre IV) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
9 (Evre IV) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
10 (Evre V) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
11 (Evre V) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
12 (Evre V) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar
13 Proje sunumları
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 6 30
Sunum/Jüri 6 40
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje61060
Sunum/Jüriye Hazırlık61590
Diğer Uygulamalara Hazırlık248
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   1   2 2            
OC2       2 2            
OC3       3              
OC4       3              
OC5   1   3