| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Videografi | VCD 215 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 | 
| Akademik Birim: | İletişim Fakültesi | 
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
| Ön Koşullar | Yok | 
| Öğrenim Dili: | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi: | Lisans | 
| Dersin Koordinatörü: | - - | 
| Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Öğrencilerin yazma, yapım, yönetme, çekim ve dijital düzenleme gibi video prodüksiyon becerilerini geliştirmesi, • Yerleşik video türleri ve teknikleri hakkında bilgilerini geliştirmesi, • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması, • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak pratiğe dökmesi, beklenmektedir. | 
| Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere, video post prodüksiyon sektöründeki profesyonel süpervizörleri ve ders danışman hocasıyla ile birlikte sanatsal bir video projesi tasarlama ve uygulama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
 | 
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için danışman / uzman seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere proje fikrini geliştirmek ve uygulamak için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
| 2 | Evre (I): Hazırlık: Atölye- Proje yönetimi | Atölye okumaları | 
| 3 | Evre (I): Hazırlık: Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi | 
| 4 | Evre (I): Hazırlık: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi | 
| 5 | Evre (I): Hazırlık: Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 6 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 7 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 8 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımı pilot uygulama | |
| 9 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımlarının onaylanması | |
| 10 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | |
| 11 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 12 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 13 | Proje sunumu | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. | 
| 14 | Proje sunumu | 
| Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) | 
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 10 | 
| Laboratuvar | 2 | 10 | 
| Proje | 3 | 40 | 
| Sunum/Jüri | 3 | 30 | 
| Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 10 | 
| Total: | 24 | 100 | 
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 | 
| Uygulama | 2 | 7 | 14 | 
| Proje | 3 | 15 | 45 | 
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 11 | 33 | 
| Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (saat): | 150 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 | ||||||||||||
| OC2 | ||||||||||||
| OC3 | ||||||||||||
| OC4 | ||||||||||||
| OC5 |