DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Videografi VCD 215 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Öğrencilerin yazma, yapım, yönetme, çekim ve dijital düzenleme gibi video prodüksiyon becerilerini geliştirmesi,
• Yerleşik video türleri ve teknikleri hakkında bilgilerini geliştirmesi,
• Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması,
• Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması,
• Ekip çalışmasına katılması,
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak pratiğe dökmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, video post prodüksiyon sektöründeki profesyonel süpervizörleri ve ders danışman hocasıyla ile birlikte sanatsal bir video projesi tasarlama ve uygulama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için danışman / uzman seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere proje fikrini geliştirmek ve uygulamak için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Hazırlık: Atölye- Proje yönetimi Atölye okumaları
3 Evre (I): Hazırlık: Süpervizörlerle toplantı Proje fikrinin geliştirilmesi
4 Evre (I): Hazırlık: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 Evre (I): Hazırlık: Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
6 Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
7 Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
8 Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımı pilot uygulama
9 Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımlarının onaylanması
10 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması
11 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
12 Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
13 Proje sunumu Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
14 Proje sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar 2 10
Proje 3 40
Sunum/Jüri 3 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2714
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31133
Diğer Uygulamalara Hazırlık2816
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5