DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yaratıcı Kodlama VCD 220 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler
• Nesne yönelimli programlama kavramlarına aşinalık kazanır
• Yaratıcı uygulamalar için javascript okumayı ve yazmayı öğrenir
Dersin İçeriği: Bu giriş niteliğindeki ders, programlamadaki çeşitli konseptler ve bunların çeşitli ortamlara nasıl uygulanabileceği konusunu öğrencilere tanıtır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- p5.js ile uygulanan hesaplama düşüncesinin temellerini öğrenecek,
  • 2- Olay odaklı, nesne odaklı, gerçek zamanlı bir çerçevede yazılım tasarımı yapabilecek,
  • 3- Orijinal yaratıcı çalışmaları yazılım ortamında kavramsallaştırabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Şartlandırma 2. Programlama 3. Proje uygulama Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Projeler ve yazılı, sözlü proje sunumları ders notunun


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Modül I: Şartlandırma) Değişkenler ve Koşullar Temelleri Seçili görsel / sınıf içi tartışma
3 (Modül I: Şartlandırma) Döngü ve Tekrarlama Seçili görsel / sınıf içi tartışma
4 (Modül I: Şartlandırma) Renk Seçili görsel / sınıf içi tartışma / Uygulama Raporu
5 (Modül I: Şartlandırma) Klavye ile İşlevler ve Etkileşim Seçili Görsel & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 (Modül II: Progamlama) Dönüşüm ve Çeviri Seçili görsel / sınıf içi tartışma
7 (Modül II: Progamlama) Harmonik Hareket ve Animasyon Seçili görsel / sınıf içi tartışma
8 (Modül II: Progamlama) Nesne yönelimli programlama Seçili Görsel & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
9 (Modül III: Proje uygulama) Proje hazırlığı Seçili görsel / sınıf içi tartışma
10 (Modül III: Proje uygulama) Proje hazırlığı Seçili görsel / sınıf içi tartışma
11 (Modül III: Proje uygulama) Proje tasarımı Sınıf içi tartışma / sunum
12 (Modül III: Proje uygulama) Proje uygulanması Sınıf içi tartışma / sunum
13 Proje sunumları
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32060
Sunum/Jüriye Hazırlık31339
Diğer Uygulamalara Hazırlık199
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3