DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Grafik VCD 222 Güz-Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital grafik araçlarını öğrenmeleri
• Dersin içinde birbirinden farklı kısa zamanlı projelerle farklı projeler tasarımlar için araştırma yapma, zaman planlaması ve yaratıcık yönlerini ortaya çıkarmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, dönem boyunca kısa süreli tasarım projeleri ile öğrencilerin farklı görsel iletişim tasarım tekniklerini deneyimlemesi ve tasarım süreçlerini sınıfta sunmaları ve tartışmaya açmaları ile ilerleyecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital grafik tasarımı teknikleri ve terimlerini öğrenecek
  • 2- Anlaşılır ve temiz bir tasarım yapmak için temel tasarım kurallarını kullanabilecek
  • 3- Verilen bir görsel iletişim tasarımı problemini çözebilecek yetkinliğe sahip olacak
  • 4- Tasarım çalışmaları üzerinde eleştirel bakış sahibi olacaklardır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Konseptlerin Grafiksel Anlatımı 2. Doku ve Mekân 3. Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım Evreler genellikle evre içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Projeler ve yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun p’ini, katılım ’ini ve sınıf içi etkinlik raporları ’oluşturacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 (Evre I: Konseptlerin Grafiksel Anlatımı) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
3 (Evre I: Konseptlerin Grafiksel Anlatımı) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
4 (Evre I: Konseptlerin Grafiksel Anlatımı) Son halin geliştirilmesi ve teslim Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
5 (Evre II: Doku ve Mekân) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
6 (Evre II: Doku ve Mekân) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
7 (Evre II: Doku ve Mekân) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
8 (Evre II: Doku ve Mekân) Son halin geliştirilmesi ve teslim Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
9 (Evre III: Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım) Film gösterimi: Art & Copy Seçil görsel
10 (Evre III: Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
11 (Evre III: Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım) Sınıf içi çalışma Seçil görsel
12 (Evre III: Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım) Son halin geliştirilmesi ve teslim Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Uygulama 3 15
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 20
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama3824
Proje32060
Sunum/Jüriye Hazırlık4624
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4