DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
3B Dijital Tasarım VCD 325 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Alan terminolojisini kullanarak işleri analiz etmesi ve tartışması,
• 3D tasarım öğelerini ve ilkelerini tartışması,
• Uygun araç ve teknikleri kullanarak çeşitli tasarım problemlerini tanımlaması ve çözmesi,
• Eleştirel düşünme ve öğrenme yoluyla kavramsal ve teknik tasarım problemlerini çözmesi,
• Profesyonellik göstermesi (düzenli sunum, talimatların takibi, teslim tarihlerine uyum) beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler üç boyutlu yapılar oluşturmak için tasarım öğelerini ve ilkelerini kullanacaklardır. Ders öğrencilere 3D modelleme ve animasyonu tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersin başarıyla tamamlanması için yaratıcı ve profesyonel bakış açıları ve saha çalışmalarında problem çözebilme becerisi kazandırılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 3D tasarımı bir ortam olarak anlayabilecek,
  • 2- 3D tasarım kavramlarını kullanarak üç boyutlu tasarımı açıklayabilecek,
  • 3- Form, ışık, renk, doku ve 3D hareketli grafikleri anlayabilecek,
  • 4- Yaratıcı iş süreci içerisinde birlikte çalışma pratiklerini deneyimleyecek,
  • 5- Cinema 4D ve Octane Renderer programlarına hâkim olabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. 3D Tasarıma Giriş 2. 3D Sanal Tasarım 3. Ürün Tasarımı 4. İşleme Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 (Modül I: 3D Tasarıma Giriş) 3D tasarımın öğeleri ve ilkeleri Seçili görsel
3 (Modül I: 3D Tasarıma Giriş) Modellemeye giriş Seçili görsel
4 (Modül I: 3D Tasarıma Giriş) Cinema 4D kullanarak modelleme Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
5 (Modül II: 3D Sanal Tasarım) Işık ve doku Seçili görsel
6 (Modül II: 3D Sanal Tasarım) Işık, doku ve temel işleme (render) Seçili görsel
7 (Modül II: 3D Sanal Tasarım) Sanal kamera ayarlamaları Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
8 (Modül III: Ürün Tasarımı) 3D hareketli grafik teknikleri ve MoGraph ayarlamaları Seçili görsel
9 (Modül III: Ürün Tasarımı) Cinema 4D’de fizik Seçili görsel
10 (Modül III: Ürün Tasarımı) Cinema 4D’de fizik Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
11 (Modül IV: İşleme) Octane ile ileri işleme Seçili görsel
12 (Modül IV: İşleme) Octane ile ileri işleme Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Proje sunumları
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 4 10
Proje 4 50
Sunum/Jüri 4 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama428
Proje41248
Sunum/Jüriye Hazırlık4624
Diğer Uygulamalara Hazırlık133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5