Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Animasyon Tasarımı | VCD 328 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Tasarım sürecini destekleyen profesyonel çalışma yöntemi geliştirmesi • Hareketli görüntüler oluşturmak için animasyon çizimlerini kullanması • Alan terminolojisini kullanarak işleri analiz etmesi ve tartışması • Profesyonellik becerileri edinmesi (düzenli sunum, talimatların takibi, teslim tarihlerine uyum) beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders boyunca, temel animasyon becerileri ve ilkeleri işlenecektir. Öğrenciler bu dersi alarak, animasyonda hareketin nasıl oluşturulacağını keşfedeceklerdir. Atölyeler, sınıf içi ve sınıf dışı çalışmalar ve ödevlerle birlikte öğrenciler temel animasyon bileşenleri ile tanıştırılacaktır. Öğrenciler bu bileşenleri ve zaman/mekân kullanarak stop-motion animasyon üzerinde hareketli bileşenler oluşturabilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Animasyon İlkeleri 2. Animasyon Modelleme 3. S&C Eğrisi 4. Stop Motion Animasyon Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası | |
2 | (Modül I: Animasyon İlkeleri) Animasyon süreci ve terminolojisi | Seçili görsel |
3 | (Modül I: Animasyon İlkeleri) Zıplayan Top Farklı kütle ve materyalin farklı zıplayan top biçimlerinde kullanımı | Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
4 | (Modül II: Animasyon Modelleme) Perspektif, geometrik ve organik formlar | Seçili görsel |
5 | (Modül II: Animasyon Modelleme) Basit figür inşası ve tasarım ilkeleri | Seçili görsel |
6 | (Modül II: Animasyon Modelleme) Poligonal Modelleme | Seçili görsel |
7 | (Modül II: Animasyon Modelleme) Poligonal Modelleme II | Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
8 | (Modül III: S&C Eğrisi) Dalga ilkesi ve S&C eğrisi | Seçili görsel |
9 | (Modül III: S&C Eğrisi) Tekrar döngüsü | Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
10 | (Modül IV: Stop Motion Animasyon) Stop motion temelleri | Seçili görsel |
11 | (Modül IV: Stop Motion Animasyon) Stop motion animasyonu yaratımı | Seçili görsel |
12 | (Modül IV: Stop Motion Animasyon) Stop motion animasyonu yaratımı II | Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
13 | Final sunumları | |
14 | Tekrar |
Stop-motion Animation: Frame by Frame Film-making with Puppets and Model, Purves, Barry, Bloomsbury., 2014 Richard Williams, Richard. The Animator's Survival Kit. Faber and Faber Ltd. 2001. Drawn to Life, Stanchfield, Walt, Burlington, Massachusetts: Focal Press, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 4 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 30 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 10 |
Total: | 27 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |