DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yazılım Tasarımı VCD 329 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yazılım tasarımına dayalı pratik bir proje geliştirmesi ve sunması,
• Akademik veya endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi,
• Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi,
• Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması,
• Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması,
• Ekip çalışmasına katılması
• Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması
• İleri sunum becerileri kazanması
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler akıcı yazılım tasarımları oluşturmada kullanılan yöntemleri öğrenecektir. Bunun için dersin proje aşamaları, konuyla ilgili reklam, yazılım tasarım, aktivite planlama ve kampanya sektörü profesyonelleriyle ve/veya bölüm danışmanlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Bu sayede ders öğrenciye direk uygulama olanağı sağlayarak bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve uzman veya danışman, yazılım tasarımı üretimini belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Evre I: Hazırlık) Atölye- Proje yönetimi Atölye okumaları
3 (Evre I: Hazırlık) Süpervizörlerle toplantı Proje fikrinin geliştirilmesi
4 (Evre I: Hazırlık) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 (Evre II: Tasarım) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
6 (Evre II: Tasarım) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
7 (Evre II: Tasarım) Proje tasarımı Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
8 (Evre III: Pilot Tasarım / Uygulama) Proje tasarımı pilot uygulama
9 (Evre III: Pilot Tasarım / Uygulama) Proje tasarımlarının onaylanması
10 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması
11 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
12 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
13 Tekrar Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 6 20
Proje 4 40
Sunum/Jüri 4 20
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama6318
Proje41560
Sunum/Jüriye Hazırlık47.530
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5