DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Multimedya Projesi VCD 425 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Bir grup son sınıf öğrencisi için seçilmiş veya atanmış bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması,
• Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması,
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden mentorlarla iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması,
• Akademik veya pazar / endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi,
• Araştırma raporu veya multimedya proje dosyası hazırlaması,
• Ekip çalışmasına katılması
• İleri sunum becerileri kazanması,
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden mentorlarla iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, son dönemlerinde multimedya projelerine hazırlanmakta olan öğrencilere, ilgili endüstri / sektörden danışmanları veya danışmanları ile iş birliği içinde akademik veya endüstriye dayalı bir proje tasarlama ve uygulama aşamalarının bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için danışman / mentor seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek ve uygulamak için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman / mentor, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışması: Öğrenci ve akıl hocası, araştırma stratejisini veya multimedya üretimi, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken bir vaka belirleyecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Evre I) Atölye - Proje yönetimi Atölye görselleri
3 (Evre I) Süpervizörlerle toplantı Proje fikrinin geliştirilmesi
4 (Evre I) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 (Evre I) Proje fikri hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
6 (Evre II) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
7 (Evre II) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
8 (Evre III) Proje tasarımı
9 (Evre III) Proje tasarımlarının onaylanması
10 (Evre IV) Proje uygulaması
11 (Evre IV) Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
12 (Evre IV) Proje uygulaması Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
13 Final Projesi Araştırma Sunumları Sınıf içi tartışmalar / sunumlar.
14 Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 4 60
Sunum/Jüri 4 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41872
Sunum/Jüriye Hazırlık4936
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   1   2 2            
OC2       2 2            
OC3       3              
OC4       3              
OC5   1   3