DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Etkileşimli Medya Tasarımı VCD 426 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Etkileşimli medya tasarımını bir tasarım ortamı olarak algılamaları
• Etkileşimi aalgılamaları ve uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste ekran bazlı etkileşimli medya tasarımı üzerine yoğunlaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Projection mapping alanı için hareketli grafik üretebilecek,
  • 2- Birden fazla programla ve cihazla çalışabilecek ve çıktılarını birleştirebilecek,
  • 3- Ekip çalışmasını kreatif üretim süreciyle deneyimleyecek,
  • 4- Processing, Resolume Arena, Touch Designer, Madmapper ve Ardunio programlarına hakim olacaktır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Etkileşimi Anlamak 2. Projection Mapping 3. Fiziksel Etkileşim Tasarımı Evreler genellikle evre içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 (Modül I: Etkileşimi Anlamak) Etkileşimli medya tasarımı tarihi ve kullanım alanları Seçili görsel
3 (Modül I: Etkileşimi Anlamak) Projection Mapping / Bir animasyon alanı olarak mimari Seçili görsel
4 (Modül I: Etkileşimi Anlamak) Mimari yüzeyler için hareketli grafik üretimi / Adobe After Effects – Adobe Illustrator Seçili görsel
5 (Modül I: Etkileşimi Anlamak) Sunum: Günlük Etkileşim Tasarımı Araçları Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
6 (Modül II: Projection Mapping) Mimari yüzeyler için hareketli grafik üretimi / Adobe After Effects – Adobe Illustrator Seçili görsel
7 (Modül II: Projection Mapping) Resolume Arena ve Madmapper ile Mapping teknikleri Seçili görsel
8 (Modül II: Projection Mapping) Sunum: Projection Mapping Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
9 (Modül III: Fiziksel Etkileşim Tasarımı) Görüntü ve video işleme Seçili görsel
10 (Modül III: Fiziksel Etkileşim Tasarımı) Müzik ve ses ile birlikte anlık görüntü üretimi Seçili görsel
11 (Modül III: Fiziksel Etkileşim Tasarımı) Müzik ve sesle birlikte canlı görsel performans / Midi Controller kullanımı Seçili görsel
12 (Modül III: Fiziksel Etkileşim Tasarımı) Sunum: Live Vj’ing Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Uygulama Sunumları
14 Final Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 10
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar2816
Proje32369
Sunum/Jüriye Hazırlık31648
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4