Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Küratorlük | VCD 428 | Bahar | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | İpek YEĞİNSU |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Gruplara ayrılarak sömestre boyunca üzerinde çalıştıkları bir sergi proje önerisi geliştirip sunmaları •Küratöryel araştırma becerilerini geliştirmeleri •Sergi proje yönetimi becerilerini edinip uygulamaları • İletişim ve sunum becerilerini geliştirmeleri •İlgili endüstri ya da akademiden mentörleriyle iş birliği içinde, bilgi ve becerilerini potansiyel gerçek vakalara uygulamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere, ilgili endüstri/sektörden mentörleri veya süpervizörleri eşliğinde bir sergi projesi geliştirip uygulamanın temel aşamalarına dair bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders, okuma, seminer ve fikir atölyelerinden oluşur. Seminer ve tartışmalar: Süpervizör/mentörler, her bir proje için seminer ve tartışma oturumları planlar ve öğrencilere proje geliştirip uygulamalarına yardımcı olacak okuma listeleri hazırlar. Öğrenci ve süpervizör/mentör, seminerler esnasında her haftanın fikir ve okumaları üzerine tartışır. Öğrencilerden okumaları yapmış olarak derse gelmeleri beklenir. Her bir takım, Güzel Sanatlar, Tasarım ya da Arkeoloji/Tarih alanlarından farklı bir konu seçip üzerine bir sergi projesi geliştirir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Evre I: Hazırlık) Atölye – Proje yönetimi | Atölye okumaları |
3 | (Evre I: Hazırlık) Süpervizörlerle tanışma | Proje fikrinin geliştirilmesi |
4 | (Evre I: Hazırlık) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
5 | (Evre I: Hazırlık) Proje fikrinin geliştirilmesi | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
6 | (Evre II: Geliştirme) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
7 | (Evre II: Geliştirme) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
8 | (Evre III: Pilot Tasarım/Uygulama) Proje tasarımı | |
9 | (Evre III: Pilot Tasarım/Uygulama) Proje tasarımının onaylanması | |
10 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama | |
11 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
12 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
13 | Final Proje araştırma sunumları | Sınıf içi tartışmalar/sunumlar |
14 | Sunumlar |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 2 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 30 |
Total: | 24 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 6.5 | 13 |
Proje | 4 | 17 | 68 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 13 | 52 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |