DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Küratorlük VCD 428 Bahar 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersi Veren(ler): İpek YEĞİNSU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Gruplara ayrılarak sömestre boyunca üzerinde çalıştıkları bir sergi proje önerisi geliştirip sunmaları
•Küratöryel araştırma becerilerini geliştirmeleri
•Sergi proje yönetimi becerilerini edinip uygulamaları
• İletişim ve sunum becerilerini geliştirmeleri
•İlgili endüstri ya da akademiden mentörleriyle iş birliği içinde, bilgi ve becerilerini potansiyel gerçek vakalara uygulamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, ilgili endüstri/sektörden mentörleri veya süpervizörleri eşliğinde bir sergi projesi geliştirip uygulamanın temel aşamalarına dair bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bağımsız bir iş birliği projesi geliştirme becerisi kazanacak,
  • 2- Portföyleri için içerik üretebilecek,
  • 3- Proje yönetebilecek,
  • 4- Takım halinde çalışabilecek,
  • 5- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, okuma, seminer ve fikir atölyelerinden oluşur. Seminer ve tartışmalar: Süpervizör/mentörler, her bir proje için seminer ve tartışma oturumları planlar ve öğrencilere proje geliştirip uygulamalarına yardımcı olacak okuma listeleri hazırlar. Öğrenci ve süpervizör/mentör, seminerler esnasında her haftanın fikir ve okumaları üzerine tartışır. Öğrencilerden okumaları yapmış olarak derse gelmeleri beklenir. Her bir takım, Güzel Sanatlar, Tasarım ya da Arkeoloji/Tarih alanlarından farklı bir konu seçip üzerine bir sergi projesi geliştirir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 (Evre I: Hazırlık) Atölye – Proje yönetimi Atölye okumaları
3 (Evre I: Hazırlık) Süpervizörlerle tanışma Proje fikrinin geliştirilmesi
4 (Evre I: Hazırlık) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. Proje fikrinin geliştirilmesi
5 (Evre I: Hazırlık) Proje fikrinin geliştirilmesi Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
6 (Evre II: Geliştirme) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
7 (Evre II: Geliştirme) Proje hazırlama Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
8 (Evre III: Pilot Tasarım/Uygulama) Proje tasarımı
9 (Evre III: Pilot Tasarım/Uygulama) Proje tasarımının onaylanması
10 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama
11 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
12 (Evre IV: Uygulama) Proje uygulama Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
13 Final Proje araştırma sunumları Sınıf içi tartışmalar/sunumlar
14 Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 10
Proje 4 50
Sunum/Jüri 4 30
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama26.513
Proje41768
Sunum/Jüriye Hazırlık41352
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   1   2 2            
OC2       2 2            
OC3       3              
OC4       3              
OC5   1   3