Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkinlik Tasarımı | VCD 430 | Güz | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Etkinlik tasarımına dayalı pratik bir proje geliştirmesi ve sunması, • Akademik veya endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi, • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi, • Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması • İleri sunum becerileri kazanması • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dersin proje aşamaları, konuyla ilgili reklam, etkinlik tasarım, aktivite planlama ve kampanya sektörü profesyonelleriyle ve/veya bölüm danışmanlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Bu sayede ders öğrenciye direkt uygulama olanağı sağlayarak bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Evre (I): Hazırlık: Atölye- Proje yönetimi | Atölye okumaları |
3 | Evre (I): Hazırlık: Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi |
4 | Evre (I): Hazırlık: Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
5 | Evre (I): Hazırlık: Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
6 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
7 | Evre (II): Tasarım: Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
8 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımı pilot uygulama | |
9 | Evre (III): Pilot Tasarım/Uygulama: Proje tasarımlarının onaylanması | |
10 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | |
11 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
12 | Evre (IV): Uygulama: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
13 | Proje sunumları | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
14 | Proje sunumları |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 6 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 25 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 5 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Proje | 4 | 18 | 72 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |