Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Siberoyun Projesi | VCD 432 | Güz | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Pazar ve endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi, • Proje yönetiminde kazanılan becerileri geliştirmesi ve uygulaması, • İleri sunum becerileri kazanması, • Bir araştırma raporu veya bir cybergame proje dosyası hazırlaması, • Ekip çalışmasına katılması, • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden mentorlarla iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, son dönemlerinde mezuniyet projelerine hazırlanmakta olan öğrencilere, ilgili endüstri / sektörden gelen danışmanları veya danışmanları ile iş birliği içinde temel bir ticari olmayan veya endüstri tabanlı oyun tasarlama aşamalarının bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Seminerler ve tartışma: Her proje için danışman / mentor seminerler ve tartışma oturumları sunacak ve ayrıca öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek ve uygulamak için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman / mentor, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışması: Öğrenci ve akıl hocası, araştırma stratejisini veya multimedya üretimi, sosyal medya veya pazar araştırması stratejisi stratejisini geliştirirken bir vaka belirleyecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | (Evre I:) Atölye - Proje yönetimi | Atölye görselleri |
3 | (Evre I:) Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi |
4 | (Evre I:) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
5 | (Evre I:) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
6 | (Evre II:) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
7 | (Evre II:) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
8 | (Evre III:) Siberoyun tasarımı | |
9 | (Evre III:) Siber oyun tasarımı onaylanması | |
10 | (Evre IV:) Proje uygulaması | |
11 | (Evre IV:) Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
12 | (Evre IV:) Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
13 | Final Projesi Araştırma Sunumları | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
14 | Sunumlar |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 40 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 18.3 | 73.2 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 15 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175.2 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 |