Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Balca Arda |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Endüstri terminolojisini kullanarak çalışmaları analiz etmesi ve tartışmaları
• Projelerinin konsept ve tasarım süreçlerini tartışmaları
• Sektör bağlantısı geliştirmeleri
• Profesyonellik becerileri edinmeleri (sunum, takip, zamanlama) |
Dersin İçeriği: |
Bu ders boyunca öğrenciler animasyonun temel kavramlarını, ilkelerini ve teorilerini öğreneceklerdir ve profesyonel animasyonlar oluşturmak için gerekli dijital beceri setine hâkim olacaklardır. Öğrenciler alandaki son gelişmelere paralel olarak gerekli yazılımları kullanabilecek ve 3D CG becerilerini geliştireceklerdir. Bu dersi başarıyla bitirerek öğrenciler, anlamlı ve profesyonel 3D animasyonlar yaratabileceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Animasyonun ilkelerini sıralayabilecek ve açıklayabilecek,
- 2- Tasarım sürecine yardımcı olan profesyonel iş yöntemleri geliştirecek,
- 3- Projelerinin konsept ve tasarım süreçlerini tartışabilecek,
- 4- Endüstri standartlarında pipeline, pozisyon ve profesyonel performans şartları anlayacak ve tartışabilecek,
- 5- Portfolyoları için üç boyutlu animasyonlar hazırlayabilecek,
- 6- Sektör ilişkileri geliştirebileceklerdir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Pipeline 2. Animasyon Teknolojisi 3. Karakter Animasyonu 4. Çok-eylemli Performans Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon haftası |
|
2 |
(Modül I: Pipeline) Proje yönetimi yazılımlarına giriş |
Seçili görsel |
3 |
(Modül I: Pipeline) Pipeline değerlendirmesi |
Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
4 |
(Modül II: Animasyon Teknolojisi) İş istasyonu (workstation) teknolojisi |
Seçili görsel |
5 |
(Modül II: Animasyon Teknolojisi) Animasyon yapımında kullanılan yeni ve ileri teknolijiler |
Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
6 |
(Modül III: Karakter Animasyonu) Beden mekaniklerine giriş 3D karakter modelleme |
Seçili görsel |
7 |
(Modül III: Karakter Animasyonu) 3D karakter modelleme 3D yürüme döngüsü |
Seçili görsel |
8 |
(Modül III: Karakter Animasyonu) Yürüme döngüsünde ince ayar ve sorun giderme |
Seçili görsel |
9 |
(Modül III: Karakter Animasyonu) Animasyonu güçlendirme: ağırlık ve dalga ekleme ve hareket boyunca takip |
Seçili görsel |
10 |
(Modül III: Karakter Animasyonu) Yüz animasyonu: lip sync ve ağız şekiller |
Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
11 |
(Modül IV: Çok-eylemli Performans) Hayat yaratmak: eylemleri düşünce sürecine bağlamak |
Seçili görsel |
12 |
(Modül IV: Çok-eylemli Performans) İtici güçler: ruh hali, kişilik, tutum. Çoklu performans |
Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi. |
13 |
Final sunumları |
|
14 |
Final sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.