DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
3D Karakter Tasarımı VCD 433 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Endüstri terminolojisini kullanarak çalışmaları analiz etmesi ve tartışmaları
• Projelerinin konsept ve tasarım süreçlerini tartışmaları
• Sektör bağlantısı geliştirmeleri
• Profesyonellik becerileri edinmeleri (sunum, takip, zamanlama)
Dersin İçeriği: Bu ders boyunca öğrenciler animasyonun temel kavramlarını, ilkelerini ve teorilerini öğreneceklerdir ve profesyonel animasyonlar oluşturmak için gerekli dijital beceri setine hâkim olacaklardır. Öğrenciler alandaki son gelişmelere paralel olarak gerekli yazılımları kullanabilecek ve 3D CG becerilerini geliştireceklerdir. Bu dersi başarıyla bitirerek öğrenciler, anlamlı ve profesyonel 3D animasyonlar yaratabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Animasyonun ilkelerini sıralayabilecek ve açıklayabilecek,
  • 2- Tasarım sürecine yardımcı olan profesyonel iş yöntemleri geliştirecek,
  • 3- Projelerinin konsept ve tasarım süreçlerini tartışabilecek,
  • 4- Endüstri standartlarında pipeline, pozisyon ve profesyonel performans şartları anlayacak ve tartışabilecek,
  • 5- Portfolyoları için üç boyutlu animasyonlar hazırlayabilecek,
  • 6- Sektör ilişkileri geliştirebileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Pipeline 2. Animasyon Teknolojisi 3. Karakter Animasyonu 4. Çok-eylemli Performans Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 (Modül I: Pipeline) Proje yönetimi yazılımlarına giriş Seçili görsel
3 (Modül I: Pipeline) Pipeline değerlendirmesi Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
4 (Modül II: Animasyon Teknolojisi) İş istasyonu (workstation) teknolojisi Seçili görsel
5 (Modül II: Animasyon Teknolojisi) Animasyon yapımında kullanılan yeni ve ileri teknolijiler Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
6 (Modül III: Karakter Animasyonu) Beden mekaniklerine giriş 3D karakter modelleme Seçili görsel
7 (Modül III: Karakter Animasyonu) 3D karakter modelleme 3D yürüme döngüsü Seçili görsel
8 (Modül III: Karakter Animasyonu) Yürüme döngüsünde ince ayar ve sorun giderme Seçili görsel
9 (Modül III: Karakter Animasyonu) Animasyonu güçlendirme: ağırlık ve dalga ekleme ve hareket boyunca takip Seçili görsel
10 (Modül III: Karakter Animasyonu) Yüz animasyonu: lip sync ve ağız şekiller Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
11 (Modül IV: Çok-eylemli Performans) Hayat yaratmak: eylemleri düşünce sürecine bağlamak Seçili görsel
12 (Modül IV: Çok-eylemli Performans) İtici güçler: ruh hali, kişilik, tutum. Çoklu performans Görsel ödev & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Final sunumları
14 Final sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 4 10
Proje 4 50
Sunum/Jüri 4 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4312
Proje41040
Sunum/Jüriye Hazırlık4624
Diğer Uygulamalara Hazırlık177
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6