DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarım ve Sanatta Yeni Tartışmalar VCD 434 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sanat ve tasarımın öğelerini ve ilkelerini anlamaları
• Sanat yapıtının muhtemel sosyal, kültürel, politik ve/veya psikolojik etkilerini analiz edebilmek
• Sanat ve tasarım hakkında bilinçli yazılar ve konuşmalar gerçekleştirmeleri
• Sanat terminolojisini anlamaları ve konuşmaları
• Sanat yapıtı ortamlarını tanımaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders bir eserin sosyal, kültürel, politik ve/veya psikolojik etkilerinin analiz edilmesi; sanat ve tasarım hakkında gerekli sözcük dağarcığının gelişmesi, kullanılan sanatsal yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi ve derste işlenen önemli sanat akımları ve bu akımları temsil eden eser ve sanatçıların tanımlanmasını hedeflemektedir. Aynı zamanda bu ders; resim, heykel, mimari, fotoğraf gibi sanatlarda uygulanan temel ilke ve prensiplerin öğretilmesini kapsamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çeşitli konular ve ders işleniş yöntemleriyle geçmiş ve günümüz sanatı konusunda bilgilenecek,
  • 2- Görsel sanatlarda uygulanan temel ilke ve prensipleri anlayabilecek,
  • 3- Bir sanat eserinin sosyal, kültürel, politik ve psikolojik etkilerini inceleyebilecek,
  • 4- Sanat hakkında yeterli yazım ve konuşma yetisine ulaşacaktır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Giriş 2. Sanat Üzerine Düşünmek 3. Sanat ve Tasarımda Seçili Temalar 4. Çağdaş Düşünme Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 (Modül I: Giriş) Tanımlar, Sosyal Roller ve Görsel Düşünme Seçili görsel
3 (Modül I: Giriş) Görsel Okuryazarlık Seçili görsel/ okuma ödevi & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
4 (Modül II: Sanat Üzerine Düşünmek) Sanatın Temaları: Sanatta değer Seçili görsel
5 (Modül II: Sanat Üzerine Düşünmek) Görsel Deneyimin Dili: Görsel Elemanlar Seçili görsel
6 (Modül II: Sanat Üzerine Düşünmek) Sanatın araçları Seçili görsel
7 (Modül II: Sanat Üzerine Düşünmek) Tasarım sanatını anlama Görsel Ödevi & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
8 (Modül III: Sanat ve Tasarımda Seçili Temalar) Güç, politika ve görkem Seçili görsel
9 (Modül III: Sanat ve Tasarımda Seçili Temalar) Irk, gender, sınıf Seçili görsel
10 (Modül III: Sanat ve Tasarımda Seçili Temalar) Doğa, bilgi ve teknoloji Görsel Ödevi & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
11 (Modül IV: Çağdaş Düşünme) Eğlence ve görsel kültür Seçili görsel
12 (Modül IV: Çağdaş Düşünme) Türkiye’de çağdaş sanat Görsel Ödevi & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Final sunumları
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill

A World of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall
Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition

Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 3 10
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama3412
Proje32060
Sunum/Jüriye Hazırlık31236
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4