| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Animasyon Projesi | VCD 436 | Güz | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
| Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | İngilizce |
| Dersin Düzeyi: | Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | - - |
| Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Animasyon tasarımına dayalı pratik bir proje geliştirmesi ve sunması, • Akademik veya endüstri araştırmaları için araştırma becerilerini geliştirmesi, • Proje yönetiminde kazanılan becerileri uygulaması ve geliştirmesi, • Deneme ve proje raporu yazmada kazanılan becerileri kullanması, • Metin ve multimedya yapımında kazandığı becerileri uygulaması, • Ekip çalışmasına katılması • Araştırma raporu veya multimedya proje portföyü hazırlaması • İleri sunum becerileri kazanması • Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden / akademiden uzman iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması, beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler akıcı animasyon tasarımları oluşturmada kullanılan yöntemleri öğrenecektir. Bunun için dersin proje aşamaları, konuyla ilgili reklam, animasyon tasarım, aktivite planlama ve kampanya sektörü profesyonelleriyle ve/veya bölüm danışmanlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Bu sayede ders öğrenciye direk uygulama olanağı sağlayarak bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, okumalar, seminer, örnek olay analizi, strateji oluşturma ve üretim atölyelerinin bir kombinasyonundan oluşur. Okumalar ve seminerler: Her proje için süpervizör profesyonel / uzman, seminerler verecek ve öğrencilere bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyali sağlayacaktır. Öğrenci ve süpervizör / uzman, seminerler sırasında her hafta için verilen fikirleri ve okumaları tartışır. Öğrencilerin metinleri okuyarak sınıfa gelmeleri beklenmektedir. Vaka Çalışmaları: Öğrenci ve uzman veya danışman, animasyon tasarımı üretimini belirli vaka çalışmalarını dikkate alacaktır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | (Evre I: Hazırlık) Atölye- Proje yönetimi | Atölye okumaları |
| 3 | (Evre I: Hazırlık) Süpervizörlerle toplantı | Proje fikrinin geliştirilmesi |
| 4 | (Evre I: Hazırlık) Araştırmayı Kavramsallaştırmak: Anlamlı ve Yaratıcı Bir Fikir. | Proje fikrinin geliştirilmesi |
| 5 | (Evre I: Hazırlık) Proje fikri hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 6 | (Evre II: Tasarım) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 7 | (Evre II: Tasarım) Proje hazırlama | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 8 | (Evre III: Pilot Tasarım / Uygulama) Proje tasarımı pilot uygulama | |
| 9 | (Evre III: Pilot Tasarım / Uygulama) Proje tasarımlarının onaylanması | |
| 10 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması | |
| 11 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 12 | (Evre IV: Uygulama) Proje uygulaması | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 13 | Final projesi sunumları | Sınıf içi tartışmalar / sunumlar. |
| 14 | Sunumlar |
| Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 10 |
| Uygulama | 6 | 10 |
| Proje | 4 | 50 |
| Sunum/Jüri | 4 | 25 |
| Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 5 |
| Total: | 29 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 6 | 2 | 12 |
| Proje | 4 | 18 | 72 |
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
| Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 175 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
| OC1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
| OC2 | 2 | 2 | |||||||||
| OC3 | 3 | ||||||||||
| OC4 | 3 | ||||||||||
| OC5 | 1 | 3 |