DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik İletişimin ve Halkla İlişkilerin Temelleri PUB 102 Bahar 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersi Veren(ler): Hakan TUNÇEL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Halkla İlişkilerin ve Stratejik İletişimin temel kavramlarını ve ilkelerini öğrenmeleri,
• Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimini anlamaları,
• Halkla ilişkiler süreçlerinde, global ve yerel düzeyde düşünebilme becerisi kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu giriş dersinde, halkla ilişkilerin ve stratejik iletişimin felsefesi, tarihi, teorileri, öncüleri, tanımları, kavramları anlatılmaktadır. Halkla ilişkilerin önde gelen alanlarının irdelendiği derste, farklı örgütlerde halkla ilişkiler işlevinin rolü ve amaçları, önemli halkla ilişkiler teorilerinin nasıl uygulandığı, gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde incelenmektedir. Ayrıca propaganda, pazarlama, pazarlama iletişimi, markalama, reklam, medyada duyurum, medya okuryazarlığı, kurumsal iletişim gibi bazı ilişkili konular karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Halkla İlişkilerin ve Stratejik İletişimin temel kavramlarını analiz edebilmek
  • 2- Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki PR sektörünün tarihsel kökenlerini karşılaştırabilmek
  • 3- Halkla İlişkilerin temel yöntemlerini ve tekniklerini uygulayabilmek
  • 4- Halkla İlişkiler süreçlerinin yönetiminde temel becerileri kazanmak
  • 5- Medyada duyurum yönetimi kapsamında, basın bülteni yazabilmek
  • 6- Temel düzeyde, bir Halkla İlişkiler kampanyasını hazırlama ve sunma becerisi kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar:
1. Halkla İlişkiler Uygulamaları
2. Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
3. Stratejik Planlama ve Kampanya Öğrencilerin, gerçek halkla ilişkiler vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir.
Her öğrenciye değerlendirmede payı olan bireysel ödevler verilecektir. Öğrenci grupları, takım projesi olarak, bir halkla ilişkiler kampanyasını hazırlayıp sunacaklardır. Yazılı ve sözlü sunumlar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Halkla İlişkiler Uygulamaları
Stratejik iletişimde halkı ve paydaşları belirlemek
Okuma çalışmaları
3 Modül (I): Halkla İlişkiler Uygulamaları
Gerçek PR vakalarında PR modellerine dayalı iletişim sürecini analiz etmek
Dijital dergilerde araştırma
4 Modül (I): Halkla İlişkiler Uygulamaları
Tanıtım materyallerinin hazırlanması: Bir basın bülteni yasmak ve media toplantısı düzenlemek (Çevrimiçi ve çevrimdışı)
Okuma çalışmaları
5 Modül (I): Halkla İlişkiler Uygulamaları
Etkinlik yönetiminde yeni fikirler yaratmak
Bireysel ödevlerin teslimi
6 Modül (II): Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
Bir PR ajansı kurmak
Dijital dergilerde araştırma
7 Modül (II): Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
PR ajansında görev atama ve müşteriler için etkili teklifler hazırlama
Okuma çalışmaları ve örnek vaka analizleri
8 Modül (II): Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
Kurumsal iletişim departmanları için roleplay
Okuma çalışmaları ve örnek vaka analizleri
9 Modül (II): Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
Üst yönetim için etkili bir kurumiçi iletişim projesi geliştirmek
Bireysel ödevlerin teslimi
10 Modül (III): Stratejik Planlama ve Kampanya
PR vakalarında planlama modellerine dayalı strateji ve taktik geliştirme
Okuma çalışmaları ve örnek vaka analizleri
11 Modül (III): Stratejik Planlama ve Kampanya
SWOT analizi pratikleri
Örnek vaka çalışması
12 Modül (III): Stratejik Planlama ve Kampanya
Kriz iletişimi planları ve pratikleri hazırlama
Okuma çalışmaları ve örnek vaka çalışması
13 Modül (III): Stratejik Planlama ve Kampanya
Etkili bir halkla ilişkiler kampanyası tasarlama ve sunma
Sözlü sunum ve projelerin teslimi
14 Tekrar Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Public Relations: The Basics by Smith, Ronald D., London: Routledge, 2014
• Introducing Public Relations: Theory and Practice by Butterick, Keith. London: SAGE, 2011
• Exploring Public Relations by Ralph Yeomans, Liz Tench, New York: FT Prentice Hall, 2009


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 50
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 30
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16565
Ödev22040
Sunum/Jüriye Hazırlık12828
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6