DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Sosyal ve Ekonomik Konular PUB 201 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Suncem Koçer Çamurdan
Dersi Veren(ler): Suncem Koçer Çamurdan
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden;
• Temel sosyal ve ekonomik konulara odaklanmaları, güncel konuları hem yerel hem de küresel düzeyde takip etmeleri ve halkla ilişkiler disiplini ile ilgisini araştırmaları
• Günlük haberleri eleştirel bir perspektiften takip etmeyi alışkanlık haline getirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Halkla ilişkiler profesyonelleri, kariyerleri boyunca başvuracakları sosyal, politik ve ekonomik konular ve sorunlar hakkında sistematik bir bilgiye sahip olmalıdır. Halkla ilişkiler profesyonellerinin faaliyet gösterdiği toplumun sosyal ve demografik yapısını, politik ekonomisini, sosyal ve iletişim psikolojisini ve kültürel dokusunu bilmek, uygun / etkili iletişim kampanyaları ve eylem planlarını anlamak ve geliştirmek için gereklidir. Bu ders, kronolojik anlamda birbirine bağlı üç modülden oluşmaktadır. Konular, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren yerel bir bakış açısıyla tartışılır, ardından küresel bir yaklaşıma geçilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Türkiye'nin temel sosyal ve ekonomik sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme yetisi.
  • 2- Çağdaş toplumda temel sorun alanlarını, dinamiklerini ve bu sorunlara çözümlerini tanımlama becerisi.
  • 3- Halkla ilişkiler disiplininin bu konular ve problemlerle ilgisini tartışma becerisi.
  • 4- İlgili PR faaliyetlerini analiz ederek yaratıcılığı destekleme yetisi.
  • 5- Bir alan olarak çağdaş PR'ın önemli aktörlerini ve oyuncularını ayırt etme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders iki haftalık bileşenden oluşmaktadır; öğretim görevlisi tarafından yönetilen bir giriş oturumu ve ardından haftalık konu tartışmalarına odaklanan öğrencilerin idare ettiği sınıf içi egzersiz. Katılım notu yüzde 12 olup sınıf içi tartışmalara katılım üzerinden değerlendirilir. Haftalık okumalara ek olarak, öğrencilerden güncel gelişmeleri takip etmek için günlük bir gazete okumaları ve / veya TV'de bir siyasi panel programı izlemeleri ve 250-350 kelimelik mini denemelerle rapor vermeleri istenir. Bu, onların ev ödevlerinin bir parçası olarak sayılır ve yüzde 28 notlandırılır (8x3.5). Dersin final ödevi, öğretim görevlisinin dönem başında tanımladığı güncel bir konu etrafında tasarlanmış bir proje olacaktır. Öğrenciler projelerini hazırlarken 2 sözlü sunum yapacak ve notların yüzde 20'sini bu sunumlardan alacaklardır. Proje raporunun yazılı formu final ödevi olarak sayılır ve genel notun yüzde 40'nı oluşturur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye Cumhuriyet Tarihi: Genel bakış Okuma seçkisi
3 Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye siyasetinin tarihsel analizi Okuma seçkisi
4 Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye ekonomisinin tarihsel ve sektörel analizi Okuma seçkisi & tartışma ödevi
5 Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye’de kentleşmenin tarihsel değerlendirmesi Okuma seçkisi & tartışma ödevi
6 Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de gençlik Okuma seçkisi & tartışma ödevi
7 Modül (II): Yerel Açı: Türkiye'de kadın Okuma seçkisi & tartışma ödevi
8 Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de azınlıklar Okuma seçkisi & tartışma ödevi
9 Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de kültürel meseleler Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum
10 Modül (III): Küresel Açı: Sakatlık ve yaşlılık Okuma seçkisi & tartışma ödevi
11 Modül (III): Küresel Açı: (Silahlı) şiddet Okuma seçkisi & tartışma ödevi
12 Modül (III): Küresel Açı: Göç Okuma seçkisi & tartışma ödevi
13 Modül (III): Küresel Açı: Çevre ve küresel ısınma Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Heper, M. and Sayarı, S. (eds.) (2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey, Routledge: London and New York.
Zürcher, E. J. (2004) Turkey: A Modern History, I. B. Tauris: London and New York.
Günlük gazeteler


DİĞER KAYNAKLAR

Tüm gerekli / önerilen okumalar dijital / yedek kurs okuyucu şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezinde mevcuttur)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 12
Proje 1 40
Ödev 8 28
Sunum/Jüri 2 20
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12626
Ödev8324
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12448
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5