Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Suncem Koçer Çamurdan |
Dersi Veren(ler): |
Suncem Koçer Çamurdan |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden;
• Temel sosyal ve ekonomik konulara odaklanmaları, güncel konuları hem yerel hem de küresel düzeyde takip etmeleri ve halkla ilişkiler disiplini ile ilgisini araştırmaları
• Günlük haberleri eleştirel bir perspektiften takip etmeyi alışkanlık haline getirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Halkla ilişkiler profesyonelleri, kariyerleri boyunca başvuracakları sosyal, politik ve ekonomik konular ve sorunlar hakkında sistematik bir bilgiye sahip olmalıdır. Halkla ilişkiler profesyonellerinin faaliyet gösterdiği toplumun sosyal ve demografik yapısını, politik ekonomisini, sosyal ve iletişim psikolojisini ve kültürel dokusunu bilmek, uygun / etkili iletişim kampanyaları ve eylem planlarını anlamak ve geliştirmek için gereklidir. Bu ders, kronolojik anlamda birbirine bağlı üç modülden oluşmaktadır. Konular, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren yerel bir bakış açısıyla tartışılır, ardından küresel bir yaklaşıma geçilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Türkiye'nin temel sosyal ve ekonomik sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme yetisi.
- 2- Çağdaş toplumda temel sorun alanlarını, dinamiklerini ve bu sorunlara çözümlerini tanımlama becerisi.
- 3- Halkla ilişkiler disiplininin bu konular ve problemlerle ilgisini tartışma becerisi.
- 4- İlgili PR faaliyetlerini analiz ederek yaratıcılığı destekleme yetisi.
- 5- Bir alan olarak çağdaş PR'ın önemli aktörlerini ve oyuncularını ayırt etme becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders iki haftalık bileşenden oluşmaktadır; öğretim görevlisi tarafından yönetilen bir giriş oturumu ve ardından haftalık konu tartışmalarına odaklanan öğrencilerin idare ettiği sınıf içi egzersiz. Katılım notu yüzde 12 olup sınıf içi tartışmalara katılım üzerinden değerlendirilir. Haftalık okumalara ek olarak, öğrencilerden güncel gelişmeleri takip etmek için günlük bir gazete okumaları ve / veya TV'de bir siyasi panel programı izlemeleri ve 250-350 kelimelik mini denemelerle rapor vermeleri istenir. Bu, onların ev ödevlerinin bir parçası olarak sayılır ve yüzde 28 notlandırılır (8x3.5). Dersin final ödevi, öğretim görevlisinin dönem başında tanımladığı güncel bir konu etrafında tasarlanmış bir proje olacaktır. Öğrenciler projelerini hazırlarken 2 sözlü sunum yapacak ve notların yüzde 20'sini bu sunumlardan alacaklardır. Proje raporunun yazılı formu final ödevi olarak sayılır ve genel notun yüzde 40'nı oluşturur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye Cumhuriyet Tarihi: Genel bakış |
Okuma seçkisi |
3 |
Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye siyasetinin tarihsel analizi |
Okuma seçkisi |
4 |
Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye ekonomisinin tarihsel ve sektörel analizi |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
5 |
Modül (I): Tarihsel Açı: Türkiye’de kentleşmenin tarihsel değerlendirmesi |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
6 |
Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de gençlik |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
7 |
Modül (II): Yerel Açı: Türkiye'de kadın |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
8 |
Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de azınlıklar |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
9 |
Modül (II): Yerel Açı: Türkiye’de kültürel meseleler |
Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum |
10 |
Modül (III): Küresel Açı: Sakatlık ve yaşlılık |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
11 |
Modül (III): Küresel Açı: (Silahlı) şiddet |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
12 |
Modül (III): Küresel Açı: Göç |
Okuma seçkisi & tartışma ödevi |
13 |
Modül (III): Küresel Açı: Çevre ve küresel ısınma |
Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum |
14 |
Tekrar haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.