DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Siyasal İletişim PUB 204 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersi Veren(ler): İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin
• Siyasi iletişim ve kampanya süreçlerine ilişkin teorik, kavramsal ve tarihsel bir anlayış edinmeleri;
• Küresel ve yerel düzeyde bir halkla ilişkiler alanı olarak siyasi iletişimin önemini anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, siyasi iletişimin teorik ve tarihsel bir değerlendirmesini sunar; siyasi iletişim süreçlerini araştırır ve daha genel olarak fikir, söylem ve iletişimin doğasını yansıtır. Ders, ikna ve propagandayı iletişim biçimleri olarak tartışmak, bunların sosyal ve kültürel etkilerini incelemek ve ikna ve propagandanın günlük konuşmadan sosyal ve politik kampanyalara kadar farklı iletişim örneklerinde nasıl işlediğini analiz etmek için tasarlanmıştır. Ders aynı zamanda siyasi iletişimle ilgili olarak kamu diplomasisi kavramını tanıtır ve küresel ölçekte belirli vakalar aracılığıyla bu kavrama geniş bir genel bakış sunar. Önce bazı sosyolojik teoriler üzerinden kamu kavramı incelenecek ve ardından siyaset biliminde diplomasi kavramı ele alıncaktır. Daha sonra, bu iki kavramın bir araya gelmesini ve çeşitli sonuçlarını anlamaya odaklanılacaktır. Akabinde, kamu diplomasisi kavramına genel bir bakış verdikten sonra, çeşitli tarih ve coğrafyalardaki uygulamalarına ve uygulamalarına bakılacaktır. Son olarak, bu derste halkla ilişkilerin diplomasideki rolünü ve halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve ulus markalaşma arasındaki farkların anlaşılmasına odaklanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Siyasi iletişim süreçlerini ve aktörleri derinlemesine değerlendirme becerisi.
  • 2- Siyasi iletişim tarzlarını ayırt etme becerisi.
  • 3- Tam olarak işleyen bir demokratik toplum için demokratik ve katılımcı siyasi iletişim süreçlerinin önemini kavrayabilme becerisi.
  • 4- Küresel-yerel bağlantı içinde dünyadaki ve Türkiye'deki siyasi iletişim süreçleri hakkında arka plan bilgisi edinme becerisi; gelecekteki içerik üreticilerinin yaratıcılığını ve üretkenliğini artıracak.
  • 5- Tarihsel ve güncel siyasi iletişim olaylarını eleştirel olarak analiz etme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin ayrı yöntemden oluşan 2 haftalık bileşeni vardır; öğretim görevlisi tarafından yönetilen bir giriş oturumu ve ardından haftalık konu tartışmalarına odaklanan öğrenci liderliğindeki sınıf içi egzersiz. Katılım notu yüzde 15 olup sınıf içi tartışmalarla değerlendirilir. Haftalık okumalara ek olarak, öğrencilerden ders konusuyla ilgili siyasi TV dizileri ve belgesel ve / veya uzun metrajlı filmler izlemeleri istenir. Bu örnekler hakkında 250-350 kelimelik mini denemelerle geri bildirimde bulunmaları istenir. Bu, ev ödevinin bir parçası olarak sayılır ve yüzde 30 olarak notlandırılır. Dersin finali, modüllerden biriyle ilgili gerçek hayattaki bir vakayı analiz eden bir rapor şeklinde olacaktır. Öğrenciler vaka analizlerini hazırlarken 1 sözlü sunum yapacak ve notların yüzde 15'ini alacaklardır. Proje raporunun yazılı formu nihai çalışma olarak sayılır ve genel notun yüzde 40'ını oluşturur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Alanı Tanımak: Siyasal iletişime giriş Okuma seçkisi
3 Modül (I): Alanı Tanımak: Kitle iletişim araçları, habercilik ve siyaset Okuma seçkisi & tartışma ödevi
4 Modül (I): Alanı Tanımak: Medyatikleşme, duygusal siyaset ve kolektif eylem Okuma seçkisi & izlence
5 Modül (I): Alanı Tanımak: Siyasal iletişim ve kampanyacılık (Ulusal örnekler) Okuma seçkisi & tartışma ödevi
6 Modül (I): Alanı Tanımak: Siyasal iletişim ve kampanyacılık (Uluslararası örnekler) Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum
7 Modül (II): Kamuoyu İnşası: Kavramlara giriş: İkna ve propaganda Okuma seçkisi & izlence
8 Modül (II): Kamuoyu İnşası: İkna ve propaganda aracı olarak kültür ve sanat Okuma seçkisi & tartışma ödevi
9 Modül (II): Kamuoyu İnşası: Vaka analizi Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum
10 Modül (III): Sınırötesi Halkla İlişkiler: Kültürlerarası iletişim Okuma seçkisi & tartışma ödevi
11 Modül (III): Sınırötesi Halkla İlişkiler: Uluslararası halkla ilişlikler Okuma seçkisi & tartışma ödevi
12 Modül (III): Sınırötesi Halkla İlişkiler: Kamu diplomasisi Okuma seçkisi & tartışma ödevi
13 Modül (III): Sınırötesi Halkla İlişkiler: Ulus markalaşması Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kenski, Kate and Jamieson, Kathleen. (eds.) 2017. The Oxford Handbook of Political Communication. Oxford University Press.
McNair, Brian 2017. An Introduction to Political Communication (6th Edition). Routledge.
Soules, Marshall 2015. Media, Persuasion and Propaganda. Edinburg University Press.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 15
Proje 1 40
Ödev 6 30
Sunum/Jüri 1 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 12 -
Total: 32 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12020
Ödev6318
Sunum/Jüriye Hazırlık199
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12336
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5