DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kampanya Tasarımı ve Yönetimi PUB 301 Güz 02+08+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Halkla ilişkilerde iletişim kampanyası tasarlamanın kritik adımlarını öğrenmesi
• Halkla ilişkiler kampanyalarında stratejinin önemini kavramaları
• Kampanya tasarlama ve yönetiminde problem tespit ve çözme yetilerini kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere halkla ilişkilerde iletişim kampanyaları oluşturma, yürütme ve değerlendirme konusunda eleştirel ve pratik bir anlayış kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, halkla ilişkiler uzmanları tarafından kriz iletişimi ve uluslararası halkla ilişkiler gibi halkla ilişkiler uzmanlığı alanlarında ve medya ilişkileri, çalışan ilişkileri, üye ilişkileri, toplum ilişkileri gibi halkla ilişkiler fonksiyonlarında kullanılan strateji ve taktikler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. hükümet ilişkileri, yatırımcı ilişkileri ve tüketici ilişkileri. Aynı zamanda başarılı iletişim kampanyaları tasarlamada önemli adımları, araştırma, bütçeleme ve izleme gibi adımları öğrenecek ve uygulayacaklardır. Bu tür pratik bilgi ve tasarım deneyimine ek olarak, öğrenciler halkla ilişkilerde mevcut örnek olay incelemelerini sınıfta olduğu gibi eleştirel bir şekilde analiz ederek problem çözme becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stratejik iletişim kampanyası tasarlama ve yönetmenin kritik adımlarını ifade edebilmek
  • 2- Bir yönetim işlevi olarak halkla ilişkiler ve stratejik iletişim kampanyaları arasındaki bağlantıyı belirtebilmek
  • 3- Bir iletişim kampanyasının tüm adımlarını tasarlayabilmek ve bu adımları pratikte yönetebilmek
  • 4- Bir iletişim kampanyasının sözlü, yazılı, görsel sunumunu yapabilmek
  • 5- Bir iletişim kampanyası hazırlarken, sunarken, yürütürken ve değerlendirirken grup olarak çalışabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç evreden oluşmaktadır: 1. Formatif Araştırma 2. Strateji 3. Taktikler ve Değerlendirme Her evrede öğrenciler gruplar halinde bir proje için çalışacaklardır. Her bir proje kampanya tasarımının bir safhasına odaklanacaktır. Evre sonlarında projeler sunum olarak da aktarılacaktır (her biri yüzde 10 – yüzde 5 yazılı rapor, yüzde 5 sunum). Devam ve derse katılım ise yüzde 10 değerindedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Formatif Araştırma: Kamu analizi Okumalar & grup proje çalışması
3 Evre (I): Formatif Araştırma: Kurum analizi Okumalar & grup proje çalışması
4 Evre (I): Formatif Araştırma: Durum analizi Okumalar & grup proje çalışması
5 Evre (I): Formatif Araştırma: Bir bütün olarak formatif araştırma Proje teslimi ve sözlü sunumlar
6 Evre (II): Strateji: Amaç ve hedefleri belirlemek Okumalar & grup proje çalışması
7 Evre (II): Strateji: Stratejik mesaj Okumalar & grup proje çalışması
8 Evre (II): Strateji: Aksiyon ve etki stratejisi Okumalar & grup proje çalışması
9 Evre (II): Strateji: Bir bütün olarak strateji Proje teslimi ve sözlü sunumlar
10 Evre (III): Taktikler ve Değerlendirme: İletişim taktiklerini seçmek Okumalar & grup proje çalışması
11 Evre (III): Taktikler ve Değerlendirme: Etkili iletişim kullanmak Okumalar & grup proje çalışması
12 Evre (III): Taktikler ve Değerlendirme: Bütçe ve iletişim planın uygulanması Okumalar & grup proje çalışması
13 Evre (III): Taktikler ve Değerlendirme: Evre (III): Taktikler ve Değerlendirme İletişim taktiklerini seçmek Etkili iletişim kullanmak Bütçe ve iletişim planın uygulanması Değerlendirme araştırması Final proje teslimi ve sözlü sunumlar
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Strategic Planning for Public Relations (2nd Ed.), Smith, R. D.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 3 60
Sunum/Jüri 3 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 13 -
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje350150
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13113
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1     2   1      
OC2   1 2 3 1   3  
OC3 1 2 3 2 1 1 3 2
OC4       2 1 3   2
OC5       2 1 1   3